شناسهٔ خبر: 67790254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد ریال برای ارتقای ایمنی جاده‌های مهاباد هزینه شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای مهاباد گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

رحمت نویدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت روکش کمربندی سه راهی دارلک به طول پنج کیلومتر و روکش مسیر جاده برهان در مجموع با ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نصب گاردریل مسیر برهان، جاده پسوه و محور سردشت نیز با ۴۰ میلیارد ریال هزینه با هدف ایمن سازی انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای مهاباد ادامه داد: در بخش خط کشی نیز امسال ۳۰ کیلومتر رنگ آمیزی و خط کشی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه در محورهای مواصلاتی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

نویدی نیا از پیمان سپاری پروژه های راهداری برای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: روکش محور مهاباد به ارومیه به طول ۱۰ کیلومتر، روکش محور مهاباد به بوکان (جاده برهان) به طول هشت کیلومتر و روکش محور مهاباد به پیرانشهر (پسوه) به طول ۱۰ کیلومتر در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین امسال ۵۰ تن قیر گرم و سرد برای رفع مشکلات جاده های این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما