شناسهٔ خبر: 66936713 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی دولت سیزدهم در همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: جذب سرمایه گذاران بخش صنعت در دولت سیزدهم نسبت به دوران قبل ۱۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

  احمد شانیان گفت: ۳۰۰ واحد صنعتی استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر در دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت.

او گفت:در این دولت اقدامات ماندگاری در جهت توسعه صنعتی همدان به انجام رسید که از جمله آنها باید به بهره برداری و صدور جواز تاسیس برای ۲هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی اشاره کرد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: آمار‌ها یاد شده نشانگر رشد سرمایه گذاری و توسعه شتابان صنعتی همدان طی سال‌های اخیر است.

شانیان گفت: با بهره برداری از طرح‌هایی که برای آنها جواز تاسیس صادر شده شاهد اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری در بخش صنعت استان خواهیم بود.

او گفت: در کنار رشد ۱۴۰ درصدی جذب سرمایه کذار، رشد ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان از جمله توفیقات مهم بخش صنعت استان همدان در دولت مردمی سیزدهم بوده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: راه اندازی اولین شهرک صنفی صنعتی کشور، احداث نخستین شهرک با فناوری‌های بالا (هایتک) و آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا پس از سال‌ها وقفه در کنار ایجاد صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از دیگر دستاورد‌های بخش صنعت همدان در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

شانیان با بیان اینکه در این مدت شاهد رشد ۱۵ درصدی جواز تاسیس طرح‌های صنعتی و رشد ۵۰ درصدی تولید برخی محصولات شامل شیشه، دارو و ادوات کشاورزی در صنایع همدان بودیم، گفت: با حمایت‌های انجام شده از سوی دولت شاهد جهش در تکمیل طرح‌های صنعتی استان هستیم به طوری که ۳۰۰ طرح هم اکنون با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دست ساخت قرار دارند.

او گفت: پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، رساندن صادرات کالا به ۲۰۶ قلم کالا به ۱۵۶ کشور جهان و و برگزاری جشنواره فرش با تقویت صنعت فرش دستباف از دیگر فعالیت‌های انجام شده اداره کل صمت همدان در دولت سیزدهم بود.

منبع ایرنا

نظر شما