شناسهٔ خبر: 66936470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مردم ایران: با‌بصیرت یا جاهل؟

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

بعد از سانحه هوایی اخیر و رحلت آقای رئیسی و همراهانش، مردم ایران به تجلیل از رئیس دولت و همراهانش که در یک سانحه دلخراش جان خود را از دست داده بودند، فراخوانده شدند و مردم با کرامت ایران هم که در عفو، چشم‌پوشی و گذشت، سرآمد بسیاری از جهانیان هستند با چشم پوشیدن بر عیب و ایرادهای دولت، به طور گسترده در مراسم تشییع و بدرقه رئیس دولت سیزده به دار باقی شرکت کردند.

این شرکت چشمگیر که رسانه‌ها هم به دلایلی خاصی که غالب مردم از آن آگاهی دارند، سعی وافر در انعکاس گسترده آن داشتند، برای بسیاری از تریبون‌های رسمی فوق انتظار بود از این رو در تحلیل آن به سان بسیاری موارد دیگر، به خطا رفتند و با این که در عمق وجود خود، مردم ایران را دارای بصیرت کافی نمی‌دانند، ولی این حضور را نشانه بصیرت فوق العاده و قدردانی ایرانیان برشمردند و تبلیغ کردند.

البته از نگاه نویسنده مردم ایران واقعا دارای بصیرت فوق العاده هستند و در این دوران انقلاب هم در مقاطع مخلف این بصیرت را نشان داده‌اند از جمله در اداره جنگ تحمیلی هشت ساله، بدرقه امامشان در خردادد 68، در انتخابات دوم خرداد 76 و رأی دادن به سیدمحمد خاتمی با وجود این که تمام تریبون‌های مذهبی و کانون‌های قدرت آنان را به رأی دادن به دیگری دعوت می‌کرد، در انتخابات 88 و اعتراضات دامنه‌دار آنان به نتیجه اعلام شده، در انتخاابات 92 و 96 و رأی دادن به آقای روحانی با وجود این که نگاه رسمی آنان را به رأی دادن به دیگری فرامی‌خواند، در اعتراضات دامنه دار 1401 در جنبش «زن، زندگی، آزادی» و بالاخره در عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و مجلس 1402 و …

اما دلیل بی‌بصیرتی مردم ایران از نگاه برخی قدرتمداران:

در این چند روز چنان از فضایل اخلاقی، ایمانی، مدیریتی و مردمداری مرحوم رئیسی سخن گفته و می‌گویند که گویا در ایران قبل و بعد از انقلاب دولتمردی با این توان مدیریت، کارشناسی و تدبیر به صحنه نیامده است!

در تصویر خیالی از مرحوم رئیسی و همراهانش در عالم برزخ که او مورد استقبال امام زمان واقع شده، فقط افرادی هستتند که با جناح حاکم همفکر و همراه بوده‌اند.

از همه جالب‌تر این که این چند روز از جانب سخنگویان این جریان مطرح شده که امام زمان(ج) روز سانحه نگران بوده یا آقای رئیسی در حرم مطهر امام علی از امام گلایه‌ای می‌کند که فورا مورد دلجویی امام علی(ع) واقع می‌شو و … از این گونه سخنان درباره مرحوم رئیسی در این چند روز به کرات شنیده‌ایم و در روزهای آینده هم چه بسا بیشتر بشنویم و این خود بهترین دلیل بر بی‌بصیرتی مردم ایران! است زیرا در انتخابات 1400 برای انتخاب چنین شخصی اولا اکثریت شرکت نکردند ثانیا از جمع شرکت کننده هم نزدیک به نیمی به ایشان رأی ندادند و آیا دلیلی از این روشن‌تر بر بی‌بصیرتی این مردم؟!

از طرف دیگر این تریبون‌دا‎ران که این چند روز این قدر بر حضور بصیرانه و گسترده مردم در تشیع و بدرقه مرحوم رئیسی تمرکز کرده و مانور و داد سخن داده و می‎‌دهند، این قدر به حرف خود باور ندارند که حاضر نیستند اجازه انتخاب رئیس جمهور آینده را به این مردم با بصیرت! بدهند و با صراحت و بدون مجامله از شورای نگهبان می‌خواهند همه کاندیداهای احتمالی که احیانا همرنگ آقای رئیسی نیستند، را رد صلاحیت کند تا مبادا سکان ریاست جمهوری با انتخاب غلط این مردم نابصیر! به دست بی‌کفایتی چون منتخب 76 یا 92 یا 96 بیفتد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما