شناسهٔ خبر: 66932468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

سمنان میزبان رویداد بین‌المللی راه ابریشم می‌شود

احسان ورامینی

معاون گردشگری کشور در آیین رونمایی از پوستر رویداد بین‌المللی راه ابریشم و افتتاح رسمی دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان به تشریح اهمیت انتخاب سمنان به‌عنوان عضو اتحادیه بین‌المللی راه ابریشم و تأثیر آن بر رونق اقتصادی و گردشگری سمنان و دستاوردهای گردشگری در دولت سیزدهم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، علی‌اصغر شالبافیان در آیین رونمایی از پوستر رویداد بین‌المللی راه ابریشم و افتتاح رسمی دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان که با حضور معاون کمیسیون ملی یونسکو، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان روز چهارشنبه 9 خردادماه 1403 برگزار شد، گفت: با عنایت به میزبانی سمنان در برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم با محوریت راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها در آبان ماه ۱۴۰۳، لازم است تا با برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی کشور ایران و به‌ویژه استان و شهر سمنان در سطح داخلی و خارجی اقدام شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در کنار برگزاری این رویداد می‌توانیم با دعوت از دانشگاه‌های شهرهای عضو اتحادیه ابریشم، علم را بیش‌ازپیش به بدنه گردشگری وارد نماییم و دستاوردهایی ویژه را در این رویداد بین‌المللی رقم بزنیم.

او گفت: برگزاری رویداد بین‌المللی راه ابریشم فرصتی طلایی برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در حوزه گردشگری ایران است و می‌توانیم با عقد تفاهم‌نامه‌ها، توسعه، رشد و شکوفایی گردشگری ایران و سمنان را شاهد باشیم.

شالبافیان در ادامه، دولت سیزدهم را دولت دستاوردهای روزافزون گردشگری بیان کرد و افزود: در دولت سیزدهم، حدود ۲۱ مصوبه حمایتی از حوزه گردشگری تصویب و ۱۶۱۰ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

معاون گردشگری کشور در تشریح اهمیت گردشگری در نگاه شهید جمهور گفت: گردشگری یکی از حوزه‌هایی بود که همواره مورد تأکید آیت‌الله رئیسی بود و با تقویت آن رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی، توسعه پایدار و متوازن در کشور ایجاد شد.

او افزود: تصادفات جاده‌ای مسافران و گردشگران یکی از چالش‌های حوزه گردشگری بوده است که درزمینه کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز در این دولت گام‌های مهمی برداشته‌شده است.

در این آیین از پوستر رویداد بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم با عنوان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما