شناسهٔ خبر: 66920736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از پوستر کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان و راه ابریشم

در مراسمی پوستر نخستین کنفرانس بین‌المللی « گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها » رونمایی شد و دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه سمنان آغاز بکار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی در این مراسم گفت: این کنفرانس دعوتی از موثران و دانشگاهیان کشور چین برای نشان دادن فرصت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی سمنان است.
سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان هم گفت: توسعه جامع دانش بنیان دانشگاه سمنان در صدر برنامه‌های دانشگاه قرار دارد و اولین کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم جز برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه سمنان است.
وی گفت: از ۶۰ شهر از ۲۰ کشور عضو اتحادیه شهر‌های گردشگری راه ابریشم، سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در این اتحادیه است.
دبیر اجرایی این کنفرانس هم گفت: سمنان بعنوان تنها نماینده ایران در اتحادیه شهر‌های گردشگری راه ابریشم در کشور چین عضو است.
عبدالمحمد کاشیان افزود: صاحبنظران و اندیشمندان می‌توانند طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای ارتقای شهر سمنان در اتحادیه شهر‌های گردشگری راه ابریشم در قالب مقاله به دبیرخانه این کنفرانس دا دانشگاه سمنان به نشانی: itcs.semnan.ac.ir ارسال کنند.
وی گفت: مهلت ارسال مقاله تا ۳۰ مهرماه و نتایج آن هم ۱۵ آبان اعلام میشود.
در این آیین شهردار سمنان هم گفت: شهر سمنان قدمت ۲ هزارو ۶۰۰ ساله دارد و قبل از جاده ابریشم این شهر وجود داشته است.
موسوی گفت: با توجه به اینکه سالانه ۱۷ میلیون مسافر از مسیر جاده‌های استان سمنان تردد میکنند ضروری است با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری این شهر را به جهانیان نشان دهیم.
وی معرفی سمنان بعنوان مقصد گردشگری در مسیر راه ابریشم ، توسعه اقتصادی ، تسهیل تبادل دانش و شبکه سازی ، نمایش تنوع فرهنگی و میراث فرهنگی و حمایت از شیوه‌های گردشگری پایدار را از جمله مهمترین اهداف برگزاری  این کنفرانس دانست.
در این مراسم رییس اتحادیه گردشگری راه ابریشم در کشور چین مدیران منطقه‌ای یونسکو در تهران و مدیران دفتر میراث ناملموس یونسکو در غرب آسیا هم بصورت مجازی میهمان این نشست بودند.
در این مراسم از سایت کنفرانس - دبیرخانه و پوستر اولین کنفرانس بین المللی گردشگری سمنان جاده ابریشم هم رونمایی شد.
«نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها»  قرار است شانزدهم و هفدهم آبان امسال  در سمنان برگزار شود.

<div id="video-display-embed-code_11166014"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4246999/11166014?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما