شناسهٔ خبر: 66931440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام زائران آذربایجان‌غربی به حج تمتع از ۱۸ خردادماه

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهیدات و مقدمات انجام شده برای اعزام زائران حج تمتع از استان، گفت: از ۱۸ خردادماه جاری زائران هر روز با دو پرواز از فرودگاه ارومیه به جده اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ کاروان حج تمتع شامل هزار و ۹۸۱ زائر به همراه ۶۰ نفر عوامل و ۴ پزشک امسال از استان به مکه مکرمه اعزام می‌شوند که ۵۳ درصد زائران بانوان و ۴۷ درصد آقایان هستند.

وی اضافه کرد: اعزام زائران از ۱۸ تا ۲۱ خرداد طی هشت پرواز انجام خواهند شد و آموزش‌های لازم از طریق بعثه مقام معظم رهبری طی ۱۲ جلسه برای همه زائران انجام شده و مدیران کاروان‌ها موارد لازم را برای زائران تشریح کرده‌اند و الان زائران در آمادگی کامل هستند.

حق‌شناس در ادامه گفت: تمام مراحل معاینات پزشکی زائران هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان به انجام رسیده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق هماهنگی با هلال احمر تزریق واکسن مننژیت صورت گرفته و پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی برای همه زائران واکسن آنفلوانزا رایگان تزریق شده است.

وی افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده، نخستین پرواز زائران حج تمتع، ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه روز جمعه ۱۸ خردادماه و آخرین پرواز هم ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه روز دوشنبه ۲۱ خرداد خواهد بود. از هجدهم تا بیست و یکم تیر ماه هم حجاج بیت‌الله الحرام به کشور بازخواهند گشت.

نظر شما