شناسهٔ خبر: 66929725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کوزه کنان و ممقان نامزد شهر ملی شدند

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نامزدی دو شهر کوزه کنان و ممقان برای کسب عنوان شهر ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

کوزه کنان و ممقان نامزد شهر ملی شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ،حمزه‌زاده گفت: عنوان شهر ملی صنایع‌دستی از جمله عنوان‌های شاخص و پرافتخار برای هر شهر است که اخذ این عنوان شاخصه‌ای برای معرفی ملی و جهانی هنر صنایع‌دستی این شهر‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: ممقان برای کسب نام شهر ملی ممقان‌دوزی و کوزه‌کنان برای کسب عنوان شهر ملی سفال در ارزیابی‌های مختلف به مرحله نهایی رسیده‌اند.

حمزه زاده بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و بخشداران در روند ثبت ملی این شهر‌ها تاکید و بیان کرد: تبیین برنامه‌های همه‌جانبه برای معرفی هرچه بهتر شهر‌های نامزد شده برای ثبت ملی و ایجاد فضایی ملموس برای علاقمندان و بینندگان با برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و نصب المان‌های مرتبط با صنایع‌دستی شاخص شهر‌ها از موارد حائز اهمیت در تحقق عنوان‌های مربوط به هر شهر ملی است.

وی همچنین از نامزدی روستای نجف‌تراکمه برای کسب عنوان روستای ملی ورنی خبر داد و گفت: عنوان اولین‌ها برای آذربایجان‌شرقی حائز اهمیت فراوانی است از این رو روستای نجف‌تراکمه از توابع شهرستان کلیبر در صورت موفقیت برای کسب نام روستای ملی ورنی تبدیل به اولین روستای نام‌آور در حوزه صنایع‌دستی استان خواهد شد.

نظر شما