شناسهٔ خبر: 66928822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین؛

از وحشت شهرک‌نشینان تا اعتراف به توهم نابودی حماس

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هزاران اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله نمی‌توانند به خانه‌های خود در شمال فلسطین اشغالی بازگردند، این درحالی است که یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به ناممکن بودن از بین بردن حماس اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هزاران اسرائیلی به دلیل حملات حزب‌الله نمی‌توانند به خانه‌های خود در شمال بازگردند.

سخنگوی صهیونیست‌ها در ادامه با تکرار ادعاهای شرم‌آور گفت: در غزه نسل‌کشی وجود ندارد و ما برای صلح با هر کسی که خواهان صلح باشد، آماده هستیم.

وی افزود: ما در غزه جنگ دفاع از خود به راه انداخته‌ایم و تا زمانی که به اهداف خود یعنی از بین بردن حماس و بازگرداندن اسرا دست نیابیم، متوقف نخواهیم شد.

سخنگوی کابینه نتانیاهو همچنین مدعی شد پس از نابودی حماس، می‌خواهیم نوار غزه را سرزمینی عاری از سلاح ببینیم.

ادعاهای این مقام صهیونیست در حالی است که کشتار و جنایت در اردوگاه همچنان ادامه دارد و وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاور رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۶ هزار و ۱۷۱ شهید و شمار مجروحان به ۸۱ هزار و ۴۲۰ نفر افزایش یافته است.

 از وحشت شهرک‌نشینان برای بازگشت به خانه تا اعتراف به توهم نابودی حماس

اردوغان: نتانیاهو خون‌آشام است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از سکوت جامعه جهانی در قبال آنچه در نوار غزه می‌گذرد انتقاد کرد و گفت که جهان مستقیماً وحشیگری نتانیاهوی خون‌آشام را تماشا می‌کند.

اردوغان این سخنان را امروز چهارشنبه در نشست فراکسسون پارلمانی حزب عدالت و توسعه بیان کرد و افزود: باید با اتحاد بشریت، نسل‌کشی، وحشی‌گری و بربریت بلافاصله قبل از اینکه نتانیاهو و شبکه جنایتکارش کاملاً از کنترل خارج شوند، متوقف شود.

وی افزود: هیچ اعتقادی کشتار غیر نظامیان بی‌گناه با سوزاندن چادرها را توجیه نمی‌کند و جهان مستقیماً وحشی‌گری خونخواری به نام نتانیاهو را دنبال می‌کند. اسرائیل بشریت را در غزه کشت و اروپا هم ارزش‌هایش را و همه اصولی را که به خاطر آن شکل گرفته بود، زیر پا گذاشت.

اردوغان با اشاره به اینکه دستان آمریکا و کشورهای اروپایی در غزه به خون آغشته شده است، بیان کرد: غربی‌ها با سکوت خود به شریک خون مکیدن اسرائیل تبدیل شده‌اند. ای دولت آمریکا؛ دستان شما نیز به این ویرانی آلوده است، شما هم به اندازه اسرائیل مسئول این نسل‌کشی هستید. ای رؤسای کشورها و دولت‌های اروپایی، شما نیز شریک اسرائیل در این نسل‌کشی، بربریت و خونخواری هستید زیرا سکوت کرده‌اید. سربازان اسرائیلی بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد را مورد هدف قرار دادند، آن‌ها به کاروان‌های امدادی حمله کردند و شما ساکت ماندید و هیچ واکنشی نشان ندادید و آشکارا به بهانه حماس از اسرائیل حمایت کردید.

رئیس‌جمهور ترکیه اردوغان از سازمان ملل هم انتقاد کرد و گفت: بدون اشاره به توقف نسل‌کشی، سازمان ملل حتی قادر به محافظت از کارمندان یا نیروهای امدادی خود در نوار غزه نیست. نه فقط انسانیت بلکه سازمان ملل هم با روح خود در غزه جان باخت.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری از جمله ترکیه امن نخواهد بود مگر اینکه اسرائیل تحت نظارت قوانین بین‌المللی باشد، خطاب به کشورهای اسلامی گفت: برای تصمیم‌گیری مشترک منتظر چه هستید؟ خداوند ما و همه شما را در این مورد پاسخگو خواهد کرد.

اردوغان خطاب به اسرائیل هم گفت: از 15 هزار کودک بی گناه چه می‌خواهید؟ آیا اثری از انسانیت در شما باقی نمانده است؟ آیا وجدان و رحمتی ندارید؟ آیا شما هیچ ارزش یا مرزی ندارید؟ آیا تا این اندازه ضد بشریت هستید؟ حتی یک ذره رحم و مروت در دل‌های شما نیست؟ به خدا سوگند هیچ دینی در دنیا وجود ندارد که این وحشی‌گری را توجیه کند.

اردوغان تصریح کرد: بیش از سه چهارم اعضای سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و نمی‌توان تصمیم مشترک 147 کشور را به هوس پنج عضو دائم شورای امنیت واگذار کرد. این در حالی است که نسل‌کشی اسرائیل در غزه با حملات خود به منطقه رفح به مرحله خونین‌تری رسیده است.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه جوانان متوجه میزان انحراف صهیونیسم از قانون شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این انقلاب، جهانی عاری از انحرافات صهیونیسم را ایجاد کند.

 از وحشت شهرک‌نشینان برای بازگشت به خانه تا اعتراف به توهم نابودی حماس

وزیر صهیونیست: نابودی حماس توهم است

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از گادی آیزنکوت، وزیر کابینه جنگ این رژیم تأکید کرد: هر کس بگوید ما گردان‌های حماس در رفح را نابود می‌کنیم سپس اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کنیم در حال ایجاد توهم است.

آیزنکوت تصریح کرد که برای رسیدن به ثبات به ۳ تا ۵ سال زمان نیاز است و بعد از آن نیز چند سال دیگر برای تشکیل دولت زمان نیاز است.

وی اذعان کرد که حماس یک سازمان ایدئولوژیک است و اگر امروز در غزه انتخابات برگزار شود، قطعاً پیروز خواهد شد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از آیزنکوت بیان کرد که دولت در بازگرداندن امنیت برای اسرائیلی‌ها شکستی مفتضحانه خورده است.

او گفت پیروزی مطلق، شعاری بیش نیست و نتانیاهو هم از نظر امنیتی و هم اقتصادی کاملاً شکست خورده است.

 از وحشت شهرک‌نشینان برای بازگشت به خانه تا اعتراف به توهم نابودی حماس

کمین مبارزان مقاومت فلسطین در کرانه باختری علیه نظامیان صهیونیست

همزمان با عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، مبارزان مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز ضربات سنگینی را به نظامیان اشغالگر صهیونیست وارد می‌کنند.

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه طولکرم، اعلام کرد که عملیات کمین موفقیت‌آمیزی را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده است.

بر اساس اعلام گردان‌های شهدای الاقصی شاخه طولکرم، مبارزان این گردان‌ها پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را به ورودی «۱۰۴ سنعوز» کشانده‌اند و چند بمب را به روی آنان منفجر کرده‌اند.

این گروه مقاومت فلسطین اعلام کرد که در این عملیات، شماری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و شمار دیگری از آنان نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این، گردان‌های شهدای الاقصی شاخه طولکرم بیان کرد که در عملیاتی دیگر، مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند در حومه منطقه شویکه واقع در کرانه باختری چندین بمب از پیش آماده‌شده را به روی جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی که به این شهر یورش برده بودند، منفجر کنند.

کمی پیش‌تر نیز منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از تلفات جدید نظامیان صهیونیست در کرانه باختری خبر دادند.

بر اساس اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شب گذشته ۳ نظامی صهیونیست در منطقه طوباس واقع در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این نظامیان صهیونیست در نتیجه انفجار نارنجک دست‌ساز کوع زخمی شده‌اند.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفوار واقع در الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس اعلام منابع خبری، یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفوار با مقابله جوانان فلسطینی مواجه شده است.

 از وحشت شهرک‌نشینان برای بازگشت به خانه تا اعتراف به توهم نابودی حماس

زیان شرکت اسرئیلی پس از تجاوز به غزه

روزنامه صهیونیستی گلوبس در گزارشی نوشت که شرکت غذایی اشتراوس رژیم صهیونیستی طی سه ماهه اول سال جاری ۷۸ درصد از سود خود را از دست داده است.

روزنامه گلوبس رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر، افزود: همچنین ارزش سهام این شرکت اسرائیلی نیز در سال گذشته میلادی ۱۶.۸ درصد کاهش یافته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز ارزش سهام این شرکت ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

روزنامه اقتصادی گلوبس رژیم صهیونیستی، خسارات وارد شده به این شرکت غذایی اسرائیل را ناشی از عواقب جنگ غزه و جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با این رژیم در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن دانسته است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که کسری بودجه این رژیم در ۱۲ ماه منتهی به ماه آوریل به هفت درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته و از ۶.۶ درصد برای کل سال ۲۰۲۴ فراتر رفته است.

همچنین درآمدهای مالیاتی رژیم صهیونیستی در سه ماه اول سال جاری میلادی ۴.۱ درصد و در ماه آوریل نیز ۱۳.۱ درصد کاهش یافته است.

روزنامه صهیونیستی معاریو پیش‌تر اعلام کرده بود که کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مارس به حدود چهار میلیارد دلار آمریکا یا معادل ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

به گزارش معاریو از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴) تا پایان ماه مارس، کسری کلی در بودجه رژیم اسرائیل به حدود هفت میلیارد دلار رسیده است.

وزارت داریی رژیم صهیونیستی نیز برای سال ۲۰۲۵ کسری بودجه هشت میلیارد دلاری را با توجه به هزینه‌های جاری جنگ در غزه پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام

نظر شما