شناسهٔ خبر: 66928737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

استاندار کرمان تصریح کرد؛

تقویت بازارهای خرد در کنار شرکت‌ های بزرگ

استاندار کرمان گفت: بازارهای خُرد در کنار شرکت‌ های بزرگ جان می‌ گیرند و ارتباط صنایع بزرگ و کوچک باید تبدیل به یک گفتمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح چهارشنبه ۹ خردادماه در نشست ارتباط موثر صنایع بزرگ و کوچک در محل مجتمع مس سرچشمه گفت: شرکت‌های بزرگ باید توسعه را در استان اشاعه دهند و زیرساخت‌ هایی را در کنار خود فراهم کنند، که واحدها دیگر در صنایع جنبی شکل گیرند.

وی به ظرفیت اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط و صنایع جنبی اشاره و اظهار داشت: شرکت‌ های بزرگ پیشران برای منطقه هستند و باید کمک دهند که در کنار آن واحدهای دیگر را حمایت کنند. اشتغال عمدتا در صنایع متوسط و کوچک است.

استاندار کرمان گفت: بازارهای خُرد در کنار شرکت‌های بزرگ جان می‌ گیرند و ارتباط صنایع بزرگ و کوچک باید تبدیل به یک گفتمان شود.

توجه به توانمندی استان در قالب کیفیت و قیمت رقابتی

حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این جلسه گفت: اقتصاد ملی را بخش صنایع کوچک نمی‌تواند تکان دهد و از سویی نوآوری در اختیار صنایع کوچک است.

وی ادامه داد: ثروت و دارایی عظیم مس را در استان داریم و حیف است که از توان آن برای رشد و توسعه استان بهره نبریم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای تمام ارکان مدیریت شرکت ملی مس مهم است که این ارتباط برقرار شود و مصوبات و اسناد بالادستی به آنها ابلاغ شده است.

مدرسی خیابانی، استفاده از نمایشگاه‌ ها و رویدادهای توانمندی و عرضه تقاضا را برای ارتباط موثر صنایع بزرگ و کوچک موثر دانست و بیان کرد: قرارداد دانش‌ بنیان ساخت داخل گذاشتیم و حتما مجموعه‌ های داخلی باید ورود کنند.

وی به شکل‌ گیری مرکز نوآوری و زنجیره پایین دست مس اشاره و بیان داشت: مرکز نوآوری نقطه تماس سازندگان داخلی و صنعت شود. برای ساخت داخل هدفگذاری کنیم و مطمئنا در قالب چهارچوب قیمت رقابتی حتما از داخل استان خرید می‌کنیم.

نگاه مان بر صادرات خدمات فنی مهندسی به خارج استان است

امیر حسن‌ زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد: ارتباط صنایع بزرگ و کوچک اولین‌ برنامه‌ای بود که بدو ورود به استانداری از ما خواسته شد، بر همین اساس از ابتدای سال ۱۴۰۲ کار را به صورت رسمی آغاز کردیم و نگاه استان و این تکلیف را به صنایع اعلام کردیم.

وی به برگزاری نشست‌ ها و گردهمایی تیم‌ اقتصادی استان و شرکت‌ ها در این راستا اشاره داشت و گفت: برای عملیاتی شدن کار، این جلسات را در شرکت‌ ها شکل می‌دهیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان؛ افزود: آنچه انتظار ما از شرکت‌ های بورسی در کرمان است، خرید نیازها و کالاها و خدمات خود از تولیدات داخل استان است، که مصوبه شورای تامین استان را دارد.

حسن زاده عنوان داشت: فرهنگ خرید کالا از تولید داخل استان باید گسترش یابد، توقع داریم در آینده بتوانیم صادرات خدمات فنی مهندسی به خارج استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دانش‌ بنیان‌ های قوی در استان داریم که محصولات منحصر به فرد و خاص تولید می‌کنند.

معاون اقتصادی استاندار کرمان همچنین از تدارک برای برگزاری نمایشگاه‌ های قطعه‌سازان و صنایع غذایی در استان در راستای معرفی ظرفیت‌ ها و تولیدات استان خبر داد.

گردش حساب‌ شرکت‌ ها در داخل استان، الزامی است

مهدی حسینی‌ نژاد مدیر کل صمت استان گفت: گردش حساب‌ شرکت‌ ها در داخل استان، الزامی است و ظرفیت خوبی نیز برای کمک به واحدهای صنعتی و معدنی و واحدهای کوچک و متوسط در راستای رونق تولید و اشتغال ایجاد می‌ کند.

وی بیان کرد: بحث اکتشافی در کشور اصلا اتفاق نیفتاده و به شدت به آن نیاز داریم. با کمک مس بتوانیم‌ بحث اکتشافات را جلو ببریم.

اشتغال ۳۶ هزار جوان در واحدهای تولیدی استان

حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان کرمان در گزارشی عنوان کرد: وب سایتی به نام ویترین استان را طراحی کردیم؛ که واحدهای کوچک و متوسط محصولات خود را در آن عرضه می‌ کنند.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار نفر از جوانان کرمانی در واحدهای کوچک و متوسط کار می‌ کنند که خرید از آنها، کمک زیادی به رونق تولید استان خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان کرمان؛ همچنین از احیا و بازگشت به خط تولید ۱۰۰ واحد راکد استان در دو سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی خریدهای مجتمع مس سرچشمه

حسین محققی سرپرست مجتمع مس سرچشمه با ارائه گزارشی از عملکرد مجتمع در خرید از منابع داخل استان عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۳۰‌ میلیارد تومان از تولیدات داخل استان برای تامین نیازهای مجموعه خریداری شده که رشد ۶۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

وی با بیان اینکه از ۴۶۵ واحد در ۱۱ شهرستان استان کرمان خریداری صورت گرفته است، افزود: ۱۰ هزار و ۴۴۹ خرید از داخل استان داشتیم که ۲۰ درصد رشد تعداد خریدهای مجتمع مس را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

سرپرست مجتمع مس سرچشمه، ارزش کالاهای ساخت داخل خریداری شده را با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل عنوان کرد و عنوان کرد: هر کارگاهی توانایی تولید کالای با کیفیت بالا را داشته باشد، آماده خرید هستیم./ استانداری کرمان

تقویت بازارهای خرد در کنار شرکت‌ های بزرگ

نظر شما