شناسهٔ خبر: 66921427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقویت بازارهای خُرد در کنار شرکت‌های بزرگ

استاندار کرمان گفت: بازارهای خُرد در کنار شرکت‌های بزرگ جان می‌گیرند و ارتباط صنایع بزرگ و کوچک باید تبدیل به یک گفتمان شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، محمدمهدی فداکاردر نشست ارتباط موثر صنایع بزرگ و کوچک در محل مجتمع مس سرچشمه گفت: شرکت‌های بزرگ باید توسعه را در استان اشاعه دهند و زیرساخت‌هایی را در کنار خود فراهم کنند که واحدها دیگر در صنایع جنبی شکل گیرند.

وی به ظرفیت اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط و صنایع جنبی اشاره داشت و افزود: شرکت‌های بزرگ پیشران برای منطقه هستند و باید کمک دهند که در کنار آن واحدهای دیگر را حمایت کنند. اشتغال عمدتا در صنایع متوسط و کوچک است.

استاندار کرمان گفت: بازارهای خُرد در کنار شرکت‌های بزرگ جان می‌گیرند و ارتباط صنایع بزرگ و کوچک باید تبدیل به یک گفتمان شود.

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیزدر این جلسه گفت: اقتصاد ملی را بخش صنایع کوچک نمی‌تواند تکان دهد و از سویی نوآوری در اختیار صنایع کوچک است.

وی ادامه داد: ثروت و دارایی عظیم مس را در استان داریم و حیف است که از توان آن برای رشد و توسعه استان بهره نبریم.

مدرس خیابانی گفت: برای تمام ارکان مدیریت شرکت ملی مس مهم است که این ارتباط برقرار شود و مصوبات و اسناد بالادستی به آنها ابلاغ شده است.

وی، استفاده از نمایشگاه‌ها و رویدادهای توانمندی و عرضه تقاضا را برای ارتباط موثر صنایع بزرگ و کوچک موثر دانست و بیان کرد: قرارداد دانش‌بنیان ساخت داخل گذاشتیم و حتما مجموعه‌های داخلی باید ورود کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به شکل‌گیری مرکز نوآوری و زنجیره پایین دست مس اشاره داشت و گفت: مرکز نوآوری نقطه تماس سازندگان داخلی و صنعت شود. برای ساخت داخل هدفگذاری کنیم و مطمئنا در قالب چهارچوب قیمت رقابتی حتما از داخل استان خرید می‌کنیم.

نظر شما