شناسهٔ خبر: 66928354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد

ثبت نام سمنان پایتخت کتاب ایران در رویداد پایتختی کتاب جهان در سال 2026

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در گفت و گویی با اشاره به مراحل ثبت نام در این رویداد جهانی گفت: از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمنان به عنوان نماینده ایران در این رویداد فرهنگی انتخاب شده است.
وی یادآور شد: پرونده و درخواست حضور سمنان در این رویداد فرهنگی جهان به طور رسمی در شبکه پایتخت کتاب سازمان علمی آموزشی فرهنگی ملل متحد یونسکو ثبت شد.
فلاح گفت: سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال حضوری فعال و چشمگیر داشت و مقامات و شخصیتهای مختلف داخلی و خارجی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارت خانه، سفیران کشورهای مختلف از جمله عربستان، آفریقایی، افغانستان و ... از غرفه سمنان بازدید و با دست آوردهای علمی و خلاقانه سمنان در کسب عنوان پایتختی کتاب ایران آشنا شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: کسب این موفقیت و شرکت سمنان در رویداد پایختی کتاب جهان را به  مردم فرهیخته شهر و استان سمنان تبریک گفت.

استان سمنان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران غرفه ای برپا و انواع دست آوردها و نوآوری های خود از جمله ربات کتابخوان، کتابخانه دیجیتال و ... را معرفی کرد.

نظر شما