شناسهٔ خبر: 66928067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ویژه شهرستان ری

پایه‌های مکتب شهید رئیسی بر مردم سالاری دینی و سیاست‌ورزی اخلاقی استوار بود

لیلا تات

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در الگوی حکمروایی شهید رئیسی اولین لایه مردم بوده و هسته درونی آن نیز قلوب همان مردم است.

صاحب‌خبر -

مراسم گرامیداشت و یادبود «شهدای خدمت» عصر روز سه‌شنبه، ۸ خردادماه باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از معلمین و خانواده فرهنگیان به همت ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرری در مسجد حضرت فاطمه الزهرا «س» برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم ضمن تسلیت بمناسبت شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ایشان در حادثه تلخ سقوط بالگرد، گفت: در سیره اخلاقی و رفتاری شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی ۲ نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، مدل حکمروایی و سیاست‌ورزی ایشان بود.

وی افزود: در الگوی حکمروایی شهید رئیسی اولین لایه مردم بوده و هسته درونی آن نیز قلوب همان مردم است. به‌طور مثال اگر میان مراسم تشییع پیکر پاک شهید رئیسی و سایر رؤسای جمهور و حاکمان دیگر کشورها مقایسه‌ای کنید، به وضوح این عشق و علاقه قلبی مردم را به رئیس جمهور شهید و مدل حکمروایی ایشان شاهد خواهید بود.

باب الحوائجی افزود: شهید رئیسی این مدل حکمروایی را در شیوه سیاست‌ورزی و ارائه مدیریت اجرایی در سطح وزارت خانه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و سایر ادارات دولتی گسترش داد. به همین دلیل در این مکتب آموزشی حکمروایی مبتنی بر مردم سالاری دینی شاهد آن هستیم که در تشییع یک استاندار نیز مردم با شور و شکوه وصف ناپذیری حضور می‌یابند. این امر بیانگر نفوذ و رسوب این مکتب آموزشی در لایه‌های مختلف مدیریتی کشور است.

وی ادامه داد: پایه‌های مکتب حکمروایی شهید رئیسی بر مردم سالاری دینی و سیاست ورزی اخلاقی استوار بود. اگر همه ما در هر لباس و جایگاهی که قرار داریم اخلاق الهی را رعایت کنیم موفق به کسب رضایت خداوند و بندگانش می‌شویم. عاملی که موجب رشد اخلاق الهی در وجود انسان‌ها می‌شود ایمان است و عاملی که موجب تقویت ایمان می‌شود انجام عبادات و تکالیف دینی است. موضوعی که شهید رئیسی هیچگاه آن را ترک نکرده و در تمامی شرایط حتی هنگام سفرهای خارجی خود، حتی زمانیکه در کاخ ریاست جمهوری روسیه حضور داشت تکالیف دینی از جمله نماز اول وقت را به انجام می‌رساند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی می‌فرماید که «هرکس عاشق من شود من نیز به او عشق می‌ورزم و هرکس که خداوند عاشق او شود، قطعا شهید خواهد شد». نتیجه حکمروایی الهی و عشق ورزیدن شهید رئیسی به خداوند و خدمت بی‌منت و خالصانه به بندگان آن شد که ایشان به افتخار شهادت در راه خداوند نائل آمد و یاد و نام بلندشان در خاطره این آب و خاک و مردم شریف ایران اسلامی برای همیشه ماندگار شد.

انتهای پیام

نظر شما