شناسهٔ خبر: 66922355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

روحیه خدمت به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: مهمترین ویژگی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» سیدالشهدای خدمت عبارت از روحیه خدمتگزاری برای مردم بود.

صاحب‌خبر -

احمد ابوالقاسمی با بیان ویژگی‌های سید شهیدان خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: شهید رئیسی اساس کابینه‌اش را بر کار کردن و خدمت به مردم بنا کرد. خواستن و کارکردن دو ویژگی مهم برای دولتمردان است و تفاوت دارد با کسی که اصلا نمی‌خواهد کار کند و صرفا دنبال سیاسی بازی و حفظ قدرت است، شهید رئیسی قدرت را از آن مردم و در خدمت صادقانه به مردم می‌دانست و به همین دلیل شهید خدمت نام گرفت.

وی مهمترین ویژگی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت عبارت از روحیه خدمتگزاری برای مردم دانست و افزود: در این سه سال که شهید رئیسی دولت مردمی را تشکیل داد، تلاش کرد به رغم تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و حتی موانع و مشکلاتی که به دوره دولت او مرتبط نبود، کشور را به نقطه تعادل و ثبات برساند، تا انتهای دولت نتایج تلاش‌هایشان در زندگی مردم مشخص شود.

یادگارهای خادم الرضا برای زائران

این استاد قرائت اضافه کرد: رئیسی در زمانی که تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) را داشت، چند کار زیبا و به یادماندنی انجام داد. مثلا غذای حضرتی را همه گیر کرد تا هر کس با کد ملی امکان استفاده از غذای حضرتی را داشته باشد. همچنین زائرسراهایی برای مردم ایجاد کرد و می گفت «مشهد نیاز به مغازه ندارد ولی زائری که به مشهد می آید، باید جایی داشته باشد».

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

نظر شما