شناسهٔ خبر: 66921342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی وزارت ارتباطات برای برگزاری انتخابات به صورت برخط

وزیر ارتباطات گفت: آمادگی داریم انتخابات ریاست جمهوری را مبتنی بر تجارب قبلی با همراهی شورای نگهبان برخط برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد: ما آخرین وزارتخانه‌ای بودیم که رئیس جمهور برای نظارت ستادی تشریف آوردند آنجا گزارشی که ما محضر ایشان دادیم در حوزه فیبر نوری بود و گفتند شهر‌های باقی مانده هم مسئله‌شان را حل بکنید.   در حوزه فضایی نیز دستوراتی صاردر فرمودند که با همان قدرتی که در گذشته کار ادامه پیدا کرده، تداوم پیدا کند.

او ادامه داد: از اینکه ما در بخش فضایی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم بسیار تمجید فرمودند و گفتند این مسیر ادامه پیدا کند.

زارع پور افزود: رئیس جمهور در حوزه محتوا هم گفتند درست است وزارت ارتباطات مسئولیتی ندارد ولی میتواند بقیه دستگاه‌ها را کمک کنند تا در زمینه تولید محتوا به وظایف خود عمل کنند. در مجموع دستوراتی که صادر کردند را ما دنبال می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین درباره برگزاری انتخابات به صرت برخط مطرح کرد: با توجه به دو تجربه‌ای که در کمتر از دو سه ماه گذشته داشتیم الحمدالله کاملا موفق بوده.   ما در انتخابات مجلس نود و نه درصد استعلامات برای احراز هویت و رای تکراری به شکل برخط انجام شد. در دور دوم ما تقریبا صد در صد دستگاه هایمان در همه جا متصل شد و پوشش صد درصدی داشتیم.

او گفت: در دور اول ۹۹/۸  درصد پوشش داشتیم. خب این تجربه بسیار ذی قیمتی است. آمادگی داریم انتخابات ریاست جمهوری را مبتنی بر این تجربه اگر شورای نگهبان در چارچوب قانون بتواند همراه بکند که حتما همراهی خواهد کرد به صورت برخط برگزار کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما