شناسهٔ خبر: 66920586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا:

آبرسانی به روستاهای همدان با ۸۱ درصد پیشرفت در حال اجرا است

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه تامین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید در دولت مردمی سیزدهم بود گفت: در این راستا آبرسانی به روستاهای استان آغاز شد و هم اینک با پیشرفت ۸۱ درصدی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح جهاد آبرسانی، اظهار کرد: با تلاش دولت طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آغاز و برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم همدان، هدف گذاری شد.

وی ادامه داد: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای استان همدان تصریح کرد: بر این اساس همان روزهای نخست آغاز کار دولت سیزدهم و در نخستین جلسه رسمی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰، ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی در دستور کار قرار گرفت و به ‌این ‌ترتیب مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو و به تبع آن در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، تشکیل شد.

وی پیرامون پروژه های محرومیت زدایی استان همدان که با هماهنگی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) درحال اجرا است، بیان کرد: این قرارداد شامل آبرسانی به ۱۶۰روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای استان همدان است.

بختیاری فر ادامه داد: ساخت ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹ هزار و ۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه برای آبرسانی به روستاهای استان در حال انجام است.

وی افزود: برای آبرسانی به روستاهای همدان احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۴۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۷ حلقه و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ، انجام شده است.

مدیرعامل آبفای همدان یادآوری کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی بود که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور شهید، عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان داشت.

نظر شما