شناسهٔ خبر: 66921424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در طرح جهاد آبرسانی:

اجرای طرح آبرسانی به روستا‌های همدان با ۸۱ درصد پیشرفت عملیات اجرایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی به روستا‌های استان همدان با پیشرفت ۸۱ درصدی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح آبرسانی به روستا‌های همدان با ۸۱ درصد پیشرفت عملیات اجرایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه تامین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید بود افزود: با تلاش دولت طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آغاز و برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم همدان، هدف گذاری شد.

او تصریح کرد: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستا‌هایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستا‌های ایران برای رفع تشنگی روستا‌ها تدوین و اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای استان همدان گفت: ساخت ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹ هزار و ۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه برای آبرسانی به روستا‌های استان در حال انجام است.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: برای آبرسانی به روستا‌های همدان احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۴۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۷ حلقه و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ، انجام شده است.

او تصریح کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی بود که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور شهید، عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان داشت.

نظر شما