شناسهٔ خبر: 66920257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خبر خوب|

از اتهام رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری تا اقدامات شهیدجمهور در حوزه موسیقی

ایمنا از توزیع بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در مدارس کم برخوردار، اتهام رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری، اقدامات شهید جمهور در حوزه موسیقی، استخدام ۵۰ هزار کارمند در سال جاری و خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته در بسته خبر خوب می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ توزیع بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در مدارس کم‌برخوردار می‌رویم، در ادامه نیز اتهام رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح شده است، همچنین اقدامات شهید جمهور در حوزه موسیقی، خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و استخدام ۵۰ هزار کارمند در سال جاری نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از اتهام رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری تا اقدامات شهیدجمهور در حوزه موسیقی

توزیع بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در مدارس کم برخوردار

عبدالله حبیبی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در آئین نمادین توزیع تجهیزات ورزشی در بین مدارس مناطق کم‌برخوردار استان اظهار کرد: توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و تربیتی یکی از اولویت‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان است و بر این اساس امروز شاهد توزیع نمادین تجهیزات ورزشی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در بین مدارس مناطق کم‌برخوردار هستیم.

وی با اشاره به روند توزیع تجهیزات ورزشی در بین مناطق کم برخوردار استان افزود: مناطق لالی، اندیکا، ایذه، دشت آزادگان، شادگان و حمیدیه مناطقی هستند که امروز این تجهیزات ورزشی در بین مدارس آن‌ها توزیع خواهد شد، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات در بین مدارس با اولویت مدارس مناطق کم برخوردار به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد.

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید

تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید / ‏‬ اتهام رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری

صدها تن از حامیان فلسطین روز سه‌شنبه مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا اعتراض خود را به حمله مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه چادری در رفح که ده‌ها تن را به شهادت رساند، اعلام کنند، آن‌ها در این تجمع خواستار پایان حمایت‌های مالی و نظامی دولت آمریکا از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و اقدامات ارتش این رژیم در غزه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع مقابل کاخ سفید، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها پیام‌هایی در حمایت از فلسطین و محکومیت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، پیام‌هایی از جمله «فلسطین را آزاد کنید»، «به حمایت مالی آمریکا از آپارتاید اسرائیل پایان دهید»، «همه نگاه‌ها به رفح» و «این کشتار را متوقف کنید»، تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در غزه سر دادند و خواستار پایان بمباران رفح و برقراری آتش‌بس شدند.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده و با صدور حکمی خواستار توقف فوری حملات این رژیم به رفح شده است، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نیز به دنبال صدور قرار بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم است.

شهید جمهور در حوزه موسیقی چه کرد؟/ از عدالت فرهنگی تا اجرای صدها کنسرت در یک ماه

شهید جمهور در حوزه موسیقی چه کرد؟ / از عدالت فرهنگی تا اجرای صدها کنسرت در یک ماه

فعالیت حدود سه‌ساله دولت سیزدهم به‌خصوص در حوزه فرهنگ و هنر جزو دوران پررونق به حساب می‌آید و بر این اساس اعضای این دولت اقدامات بسیار مؤثری را در حوزه موسیقی انجام دادند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات در دولت سیزدهم، تصویب سند ملی موسیقی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نخستین بار بود که این امر اتفاق بسیار مهمی برای برطرف کردن تناقض‌ها و تعارضات موجود در زمینه موسیقی بود تا تصمیمات ریز و درشتی که در این حوزه گرفته می‌شود مبنای نظر قرار گیرد.

این سند در قالب مصوبه شماره ۲۳۶ جلسه ۸۹۵ به تاریخ تصویب دهم بهمن ۱۴۰۲ و شماره ابلاغ ۲۵۰۹۲ به تاریخ دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ به نام «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

مروری بر مجوزهای موسیقی در ۲ سال اخیر

یکی از مهم‌ترین مصادیق توجه یک دولت به حوزه موسیقی، آمار صدور مجوز تک‌آهنگ‌ها و برگزاری کنسرت‌ها است و بر این اساس در همان ۱۵ روز نخست استقرار دولت سیزدهم، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ۱۴۲ تک‌آهنگ و ۱۵ آلبوم را صادر کرد؛ این آمارها در ماه‌های بعد نیز افزایش پیدا کرد که آمارها و مجوزهای صادره در سایت این دفتر قابل مشاهده است.

راه‌اندازی دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم راه‌اندازی دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در تیر ۱۴۰۱ با مدیریت حامد جلیلی با هدف ساماندهی، توانمندسازی، استعدادیابی، هویت بخشی و حمایت از گروه‌های عرصه سرود کل کشور راه‌اندازی شد و آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر تیر و رویداد سرود «روایت سرباز» و دومین جایزه هنری بنیاد رودکی نیز دی ماه همان سال به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰

خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۶,۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت باقی‌مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بیش از ۶۶ هزار نفر معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

داوود منظور در صفحه‬ شخصی‬ خود‬ در‬ شبکه‬ اجتماعی ایکس نوشت:

«خبر خوش برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰

۶,۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت باقیمانده مطالبات پاداش پایان خدمت ناشی از اعمال رتبه‌بندی بیش از ۶۶ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ تأمین و تخصیص پیدا کرد.»

۵۰ هزار کارمند سال جاری استخدام می‌شوند

۵۰ هزار کارمند سال جاری استخدام می‌شوند

میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور در حاشیه نخستین همایش موردکاوی مدیران دولتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال جاری آزمون فراگیر استخدام دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود و سرجمع ۵۰ هزار کارمند جدید استخدام می‌شوند، به گفته معاون رئیس‌جمهور، عمده استخدام‌ها مربوط به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت و وزارت علوم خواهد بود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های دولتی نیاز خود به نیرو را اعلام می‌کنند و در مجموع ۵۰ هزار نفر جدید جذب و استخدام دولت می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما