شناسهٔ خبر: 66918446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تداوم سبزپوشی بورس / اعتماد به بازار بر می‌گردد؟!

شاخص کل بازار سرمایه متاثر از اخبار بازنگری در نرخ خوراک پالایشی ها و کاهش نرخ اخزا، دومین روز متوالی با رشد را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سهام آخرین روز کاری هفته اگرچه محدودیت دامنه ی نوسان ها ادامه داشت، اما در اکثر سهام همانند روز گذشته با تقاضای قابل توجهی روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

زمان‌بندی عرضه‌های بورس کالا اعلام شد

لازم به ذکر است برخی کارشناسان بر این باورند تغییر روند بازار سرمایه به واسطه ی اخبار مثبتی است که در خصوص بازنگری در نرخ خوراک پالایشی ها و کاهش نرخ اوراق اخزا در این روز ها منتشر شده است.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۱۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۸۵ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی ۳۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۶۸۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «بوعلی»، «ثفارس» و «شهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرومیت» و «ثپردیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۳۴۷ نماد در محدوده مثبت و ۹۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۸۹ نماد در محدوده مثبت و ۵۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما