شناسهٔ خبر: 66915671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اقدام زشت نیکی هیلی در اسرائیل که انتقادهای بسیاری در پی داشت + تصاویر

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی، با حضور در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان، با دست‌نوشته‌ای گلوله‌ توپ ارتش اشغالگر را امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، نیکی هیلی که به خاطر مواضع جنگ طلبانه‌اش به عنوان فرستاده سازمان ملل در دوره دونالد ترامپ شناخته می‌شود، به خاطر این اقدامش خشم جهانی را برانگیخته است.

عکسی از هیلی در شمال فلسطین اشغالی در مرزها با لبنان در حال امضای گلوله‌ای که قرار است علیه اهداف حزب الله در جنوب لبنان شلیک شود، منتشر شده است. در این عکس که به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به ویژه پلتفرم «ایکس» منتشر شده، نیکی هیلی در حال امضای این گلوله و نوشتن این عبارت روی آن است که «کارشان را تمام کن، آمریکا همیشه اسرائیل را دوست دارد.»

نمایش گرافیکی حمایت فرماندار سابق کارولینای جنوبی که دنی دانون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد و یکی از اعضای برجسته حزب لیکود بنیامین نتانیاهو در کنست، او را همراهی می‌کدر زمانی انجام شد که ارتش صهیونیستی یک حمله نظامی ویرانگر در غزه را دنبال می کند که تاکنون بیش از 36000 فلسطینی را به شهادت رسانده که تخمین زده می‌شود 15000 نفر از آنها کودک باشند.

در گفتگو با خبرنگاران، هیلی گفت: آمریکا باید هر کاری را که اسرائیل به آن نیاز دارد انجام دهد و دیگر به آنها نگوید که چگونه در این جنگ بجنگند. شما یا دوست هستید یا دوست نیستید.

یک کاربر خشمگین شبکه های اجتماعی پس از انتشار این تصاویر گفت: "من از تبعید نیکی هیلی به سرزمین اجدادی‌اش هند حمایت می‌کنم."

عکس هیلی در حال زانو زدن و نوشتن روی گلوله توسط دنی دانون، نماینده پارلمان صهیونیستی و سفیر سابق در سازمان ملل، که او را در این بازدید همراهی می کرد، در ایکس منتشر شد. در پست دانون نوشته شده بود: « کارشان را تمام کن. این چیزی است که دوست من، نیکی هیلی، سفیر سابق نوشت»

منتقدان استدلال می کنند که پیام او به ویژه با توجه به نسل کشی صهیونیست‌ها رد غزه و تأثیر آن بر غیرنظامیان تحریک‌آمیز و نامطلوب است.

رسانه‌های اجتماعی پر شده از انقتادات در مورد اقدامات هیلی، یک کاربر نوشته است: شرم بر وجود او، او شیطان است!

کابر دیگری آورده است: این موشک‌ها در نهایت برای کشتن غیرنظامیان و کودکان بیگناه استفاده خواهند شد. این تروریسم است.

اقدام زشت نیکی هیلی در اسرائیل که انتقادهای بسیاری در پی داشت + تصاویر

این اقدام هیلی اما رسانه‌ها و مقام‌های صهیونیست را هیجان زده کرد.

«آمیحای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی با انتشار این عکس در پلتفرم «ایکس» نوشت، «در جهان افرادی هستند که دروغ‌های پیشرفت و معابد دروغین خرد آنها را کور نمی‌کند و نیکی هیلی یکی از مهمترین آنها است.»

«الموگ بوکر» مجری شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت، «چه ملکه‌ای! نماینده سابق سازمان ملل گلوله‌ای را برای حزب‌الله فرستاد که حامل پیام آشکاری برای اسرائیل به دست خط خودش بود.»

«شولمو بولاک »خبرنگار رادیوی «کول حای» وابسته به حریدی‌ها با اشاره به این اقدام نیکی هیلی گفت: «اگر این عکس ۱۰۰۰ لایک در اینجا بگیرد، آن را روی بیلبوردهای خیابان ایالون نصب خواهم کرد.»

ایالون خیابانی در مرکز تل‌آویو است که از چند هفته قبل شاهد اعتراضاتی برای توقف جنگ مستمر علیه نوار غزه و امضای قرارداد تبادل اسرا با حماس است.

به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» این عکس از هیلی در زمان سفرش به شمال اراضی اشغالی جهت ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی در جریان بازدیدش از شهرک‌های واقع در مجاورت غزه گرفته شد.

اقدام زشت نیکی هیلی در اسرائیل که انتقادهای بسیاری در پی داشت + تصاویر

نظر شما