شناسهٔ خبر: 66913469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آبرسانی به ۱۰۷ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ۱۰۷ روستا با جمعیت ۲۳ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی آّرسانی شد.

صاحب‌خبر -
آبرسانی به ۱۰۷ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ملی (ایجاد تاسیسات فاضلاب) در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴۰ میلیارد تومان بوده که سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹.۶۲ درصدی به ۹۲۶ میلیارد تومان رسید، گفت: در بخش اعتبارات عمرانی از محل استانی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۷ و نیم میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ با رشد ۸۷.۵۳ درصدی بر ۱۰۳ میلیارد تومان رسید.
صالحی به اجرای تصفیه خانه فاضلاب چرام با ظرفیت اسمی ۳۷۳۲ مترمکعب در شبانه روز اشاره کرد و افزود: این طرح چند سالی با روکود مواجه بود، اما با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول دولت سیزدهم به پیشرفت کاری ۹۰ درصد در بخش سازه رسید و در بخش مکانیکال و برقی در حال اجرای فرایند مناقصه است.
وی ادامه داد: در مجموع در حوزه فاضلاب در دولت سیزدهم ۳۵ کیلومتر در توسعه شبکه و خطوط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان محقق شده و در حوزه آب روستایی و در قالب جهاد آبرسانی عملیات آبرسانی پایدار به ۱۰۷ روستای استان با اعتبار بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان و با اجرای ۲۶۱ کیلومتر شبکه و خط انتقال و احداث ۱۳۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب انجام شد.
صالحی بیان کرد: در مجموع تعداد روستا‌های آبرسانی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۸۷ روستا بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۵۸ روستا و در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ به تعداد ۱۱۹۰ روستا رسید.
وی با اشاره به ینکه از دیگر اقدامات مهم اجرا شده در سال‌های اخیر اجرای ۲۷ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر یاسوج بوده است، تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه آب شهر یاسوج که با اجرای این طرح جمعیت بالغ بر ۵۶ هزار نفر تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار خواهند گرفت.
صالحی خاطرنشان کرد: اعتبارهزینه شده در این تصفیه خانه تاکنون بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان بوده است که جهت بهره برداری، تکمیل ونگهداری از تصفیه خانه مذکور اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان مورد نیاز تکمیل فاز یک مبلغ ۴۰ میلیارد تومان و شروع و تکمیل فاز ۲ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان می‌باشد.
صالحی گفت: همچنین از محل اعتبارات ملی بخش آب، آبرسانی به دوگنبدان با رشد ۵۷ درصدی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ همراه بود که از مبلغ ۳.۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیارد تومان در ۱۴۰۱ و در سال قبل تاکنون به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۳۶۰ کیلومتر شبکه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بر اساس هزینه‌های فعلی و فهرست بهای ۱۴۰۳ کار شد.
صالحی تصریح کرد: در زمینه اصلاح شبکه و خطوط آبرسانی نیز، اصلاح شبکه آب بوستان باشت با اجرای ۱.۶ کیلومتر خط لوله و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بعد از ۳۰ سال، طرح آبرسانی به امیر شهریار چرام با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و با اجرای ۴ و نیم کیلومتر لوله گذاری و مخزن ذخیره ۳۵ متر مکعبی برای اولین بار بعد از ۴۴ سال، خروج شهر‌های مادوان از تنش آبی، اصلاح قریب به ۲ کیلومتر از خطوط لیکک و آبرسانی پایدار به جمعیت ۲۳ هزار نفری این منطقه و تعمیرات اصلاحی در چیتاب و سایر مناطق از اقدامات مهم اصلاحی در استان است.

نظر شما