شناسهٔ خبر: 67748450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

کاهش تلفات حوادث رانندگی در معابر شهری ارومیه نیازمند همت و اراده همگانی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به افزایش تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در رینگ میانی این شهر گفت: ورود تمام نهادهای مؤثر در حوزه حمل و نقل و ترافیک از جمله شهرداری ارومیه، استانداری، فرمانداری، دادگستری، پلیس راهور به رانندگی‌های پر تخلف و مخاطره‌آمیز جهت حفظ جان شهروندان ضروری است.

صاحب‌خبر -

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص افزایش بی حد و اندازه حوادث رانندگی منجر به فوت در رینگ میانی شهر ارومیه اظهار کرد: ورود تمام نهادهای مؤثر در حوزه حمل و نقل و ترافیک از جمله شهرداری ارومیه، استانداری، فرمانداری، دادگستری، پلیس راهور به رانندگی‌های پر تخلف و مخاطره‌آمیز در سطح شهر ارومیه جهت حفظ جان شهروندان ضروری است.

وی افزود: طی یک سال گذشته بارها و بارها خبر تصادفات وحشتناک و فوت شهروندان مردم ارومیه را آزرده کرده است و همگان خواستار اتخاذ تدابیری جدی برای این موضوع هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تمام نهادهای دخیل در جلوگیری و پیشگیری از چنین رفتارهای تهاجمی در رانندگی از جمله شهرداری در ایمن‌سازی و بهبود، استانداری از طریق شورای ترافیک و فرهنگی و دستگاه قضائی در محکومیت رانندگان با رفتارهای مخاطره‌آمیز و آسیب‌زا مسئولیت دارند.

وحیدافشار ادامه داد: هر یک نفر که در سطح شهر فوت می‌کند به‌عنوان یک حلقه از زنجیر جامعه است و وقتی یک نفر را از دست می‌دهیم یعنی سرمایه‌های شهر از دست می‌رود و از طرفی رانندگی خطرآفرین موجب خطر برای سایر رانندگان با رفتارهای ایمن و امن نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور کم رنگ پلیس در رینگ میانی و معابر پرسرعت شهر کاملاً مشهود است و انتظار داریم جدی برخورد با متخلفان را داریم.

وحیدافشار عنوان کرد: شهرداری ارومیه نیز تا به امروز به صورت عملیاتی و جدی در حوزه‌های ایمن‌سازی، کنترل ترافیک و ایجاد فرهنگ ترافیکی عملکرد قابل دفاعی ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به حادثه امروز سی‌ام تیر در بلوار شهید رجایی و جان باختن یکی از کارگران شرکت پیمانکاری فضای سبز خاطرنشان کرد: ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده این فرد فوت شده، شهرداری باید بررسی کند تا مشخص شود که پیمانکار فضای سبز مسائل مربوط به ایمنی کار و رعایت الزامات موجود و مصوب را رعایت کرده است یا نه.

نظر شما