شناسهٔ خبر: 63663870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با توجه به کاهش محسوس دما ؛

یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب را جدی بگیرید

خبرگزاری صدا و سیما

به منظور پیشگیری و جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب و لوله‌های باز، دریچه کنتور آب و لوله‌های روکار شبکه داخلی ساختمان از مسیر کنتور تا محل مصرف را با گونی، پشم و شیشه و نایلون بپوشانند.

صاحب‌خبر -

یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان گفت: با توجه به برودت شدید هوا، از شهروندان درخواست می‌شود به منظور پیشگیری و جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب و لوله‌های باز، دریچه کنتور آب و لوله‌های روکار شبکه داخلی ساختمان از مسیر کنتور تا محل مصرف را با گونی، پشم و شیشه و نایلون بپوشانند.

 با بیان اینکه در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد پوششی غیر از پشم شیشه نمی‌تواند مانع یخ زدگی شود افزود: شیر فلکه اصلی کنتور آب املاک خالی از سکنه باید بسته باشد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب از انجام اقداماتی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور، که موجب ترکیدگی و نشتی خواهد شد و باز گذاشتن شیر آب، که موجب هدر رفت آب آشامیدنی خواهد شد جدا خودداری کنید.

 بیان کرد: اگر شیر آبی دچار یخ زدگی شده باشد هرگز سعی نکنید آن را باز یا بسته کنید چرا که موجب شکستگی و ترک داخلی دیواره شیر آب خواهد شد.

وی بیان کرد: برای رفع یخ زدگی توصیه می‌شود با صبر و حوصله از آب ولرم، حرارت غیر مستقیم و سشوار استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در صورت مشاهده هر گونه نشتی و ترکیدگی لوله، شیر فلکه اصلی و شیر‌های فرعی را بسته و با امور آب و فاضلاب تماس بگیرید یا از تعمیر کار مجرب برای رفع مشکل و جلوگیری از خسارت بیشتر استفاده کنید.

نظر شما