شناسهٔ خبر: 66913366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگرداندن گروه رسانه‌ای صدا و سیما از عربستان

دولت عربستان شش نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره شامل شش خبرنگار و مستندساز را از عربستان به کشور بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این گروه مستندساز سه شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

پلیس سعودی دو روز بعد دو خبرنگار شامل خبرنگار شبکه العالم و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را هنگام پیاده شدن از خودرو برای حضور در مراسم دعای کمیل در هتل محل اقامت زائران ایرانی بدون اینکه اقدامی انجام داده باشند، دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرد. 

پلیس عربستان همان روز یک مستند ساز رادیویی را نیز از هتل محل اقامت در مدینه احضار و بازداشت کرد. این افراد سرانجام دیشب بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند.

<div id="video-display-embed-code_11164488"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4246585/11164488?width=600&height=350"></script></div>

اخراج گروه رسانه‌ای بعثه ایران از عربستان سعودی در حالی اتفاق افتاد که پیگیری‌های پرحجم وزارت امور خارجه کشورمان و نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر کشورمان در عربستان برای آزادی این افراد در جریان بود.

اعضای این گروه شامل آقایان سید سلیم غفوری، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان دیشب با تصمیم دولت سعودی با یک پرواز غیر ایرانی به دوبی منتقل شدند و صبح امروز با یک پرواز ایرانی به تهران بازگشتند.

نظر شما