شناسهٔ خبر: 66854534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه بیش از ۱۶ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی

­مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در دو هفته گذشته تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از ابتدای عملیات حج، به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۷ و ۶ هزار و ۳۶۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران در مدینه و مکه به حجاج ارائه شده است.

در این مدت درمجموع ۷ هزار و ۱۸۱ مورد معاینه عمومی در مطب‌های هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۹۰ معاینه پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۷۳ مورد بستری اورژانس، ۳۸۷ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۳۶۳۲ مورد خدمات نوار قلب، فشارخون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سِرُم درمانی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه از دیگر خدمات ارائه شده به حجاج کشورمان بوده است.

این مرکز تعداد نسخ داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۲۹۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۵۰۷ مورد مددکاری، امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز ازجمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

در حال حاضر ۴ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و ۴ زائر دیگر در بیمارستان‌های عربستان در مدینه و مکه بستری هستند.

 

نظر شما