شناسهٔ خبر: 66912385 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

صفر تا صد ایمپلنت دندان در ۱۴۰۳ (ایمپلنت دیجیتالی و...)

ایمپلنت دندان یکی از بارزترین روش های کاشت دندان می باشد که برای هر دو فک بالا و پایین در نظر گرفته می شود، این روش یکی از بهترین روش ها برای بازسازی کامل دندان شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

ایمپلنت دندان در تهران

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان قیمت های بسیار متفاوتی دارد، و این تفاوت قیمت به عوامل متنوعی بستگی دارد،برای بعضی از افراد ایمپلنت دندان در نگاه اول ممکن است بسیار گران به نظر بیاید، اما اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به مراحل آن دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این هزینه ها چندان هم غیر معقول نیست.

فاکتورهای اصلی که بر قیمت ایمپلنت دندان بسیار تاثیر گذاراند به شرح زیر می باشند:

تعداد ایمپلنت دندان از جمله مهم ترین فاکتور برای تعیین قیمت ایمپلنت می باشد، اینکه شما برای چند عدد از دندان هایتان می خواهید از ایمپلنت استفاده کنید خیلی مهم می باشد هرچه تعداد بیشتری از دندان هایتان را بخواهید ایمپلنت کنید قاعدتا هزینه بیشتری را نیز پرداخت خواهید کرد.

نوع ایمپلنت دندان ، از آن جایی که ایمپلنت انواع مختلفی دارد پزشک شما با توجه به شرایط دهان و دندان شما تعیین می کند کدام نوع برای شما کاربردی تر است، هرچه نوع و برند ایمپلنت و نحوه ساخت ایمپلنت سخت تر و معروف تر باشد ایمپلنت دندان پرهزینه تر خواهد بود.

نوع کاشت ایمپلنت، اینکه شما از کدام روش جهت کاشت ایمپلنت استفاده کنید نیز بر قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد، روش هایی نظیر ایمپلنت فوری، ایمپلنت دیجیتالی، ایمپلنت استاندارد روش هایی هستند که امروزه خیلی باب شده است.

دستمزد پزشک معالج، انتخاب پزشک یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما باید انجام دهید، قطعا همه شما به دنبال پزشکانی هستید که از سابقه خوب و بالایی برخوردار باشند، این امر هم مشخص است که هرچه سابقه پزشک بیشتر باشد دستمزد او هم بیشتر خواهد بود.

هزینه های جانبی ایمپلنت دندان

یکسری هزینه ها هستند که برای همه افراد در نظر گرفته نمی شود، بعضی از افراد هستند که مدت زمان زیادی می گذرد که دندان هایشان را کشیده اند و این عامل به مرور سبب تحلیل رفتگی استخوان هایشان شده، اینجاست که برای رفع این مشکل یا مشکلات دیگر نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری هستند که مشکلات یا عارضه هایی را در خود رفع کنند سپس وارد مرحله اصلی ایمپلنت دندان شوند.

قیمت ایمپلنت دندان در 1403

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

از آن جایی که کاشت دندان با روش ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است، پزشکان این عمل را در چند مرحله تقسیم کرده اند، قصد داریم این مراحل را به صورت کامل شرح دهیم:

  1. مشاوره با پزشک:

اولین و مهم ترین گام برای ایمپلنت دندان مرحله ویزیت یا مشاوره با پزشک می باشد، شما در این مرحله هم اطلاعات مهمی کسب می کنید هم اطلاعات مهمی را در اختیار پزشک خود می دهید، پزشک شما در این مرحله وضعیت دندان و دهان شما را به صورت کامل چک می کند و بعد از تاییدیه اولیه ایشان، شما وارد مرحله تصویر برداری با اشعه ایکس خواهید شد، در این بین قالب گیری را به همراه تعیین رنگ روکش ایمپلنت هم انجام خواهد شد.

  1. پیوند استخوان:

اگر در جلسه مشاوره پزشک شما متوجه این موضوع شود که شما از استخوان کافی برخوردار نیستید، در صورتی که چاره ای برای آن در نظر نگیرید عمل ایمپلنت دندان برایتان میسر نخواهد بود، معمولا افرادی که مدت زمان زیادی از کشیدن دندانشان می گذرد دچار تحلیل رفتگی استخوان خواهند بود،پس عمل پیوند استخوان برای این افراد واجب است، شما بعد از عمل پیوند استخوان باید مدتی را صرف بهبودی کامل استخوان کنید تا با پایه گذاری ایمپلنت استخوان فکتان عفونت نکند.

  1. جایگذاری ایمپلنت دندان:

مهم ترین و سخت ترین مرحله از ایمپلنت دندان، این مرحله می باشد، چرا که نتیجه پایانی این جراحی در این مرحله مشخص می شود، هرچه پزشک شما ای مرحله را بدرستی انجام دهد شما از عوارض کمتری بعد از ایمپلنت برخوردار خواهیدشد، معمولا عوارض این مرحله درد و تورم لثه ها و کبودی پوست می باشد ممکن است بعضی از افراد در محل ایمپلنت خود دردی را حس کند، پزشک شما در این مرحله دارویی جهت تسکین درد این نواحی به شما تجویز خواهد کرد.

  1. قراردادن اباتمنت:

شما بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت باید مدتی را صبر کنید تا پایه ایمپلنت درون استخوان فکتان به خوبی ارتباط برقرار کرده و مچ شود، در اینجاست که برای شما برای روکش گذاری موقت از اباتمنت استفاده می کنند، این قطعه یک قطعه فلزی می باشد که با روکش اتصال پیدا کرده است، برای قرار دادن اباتمنت از بی حسی موضعی استفاده می کنند که فرد در این مرحله اذیت نشود، ممکن است فقط کمی فشار به لثه اتان وارد شود، از این روش تا زمانی که روکش دائمی را قرار دهید استفاده می کنند.

  1. قالب گیری ایمپلنت دندان :

قبل از اینکه روکش دائمی را برای شما قرار دهند باید مرحله قالب گیری ایمپلنت دندان شما انجام شود، در این مرحله با قالب گیری دندان روکش دائمی شما ساخته می شود تا این ایمپلنت با دیگر دندان های طبیعی تان تفاوتی نداشته باشد، برای قالب گیری ابتدا ماده را روی سینی ریخته و در قسمت مورد نظر قرار می دهند.

  1. قرار دادن روکش دائمی:

این روکش همانطور که از اسمش پیدااست به صورت دائمی و ثابت بر روی ایمپلنت دندان قرار خواهد گرفت، و محل قرار گیری آن روی اباتمنت می باشد، شما می توانید از روکش های متحرک نیز استفاده کنید، از روکش های ثابت برای چندین دندان استفاده خواهد شد.

ایمپلنت دیجیتالی

ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی یا سدیشن، روش نوینی است که امروزه برای جراحی ایمپلنت دندان بسیار باب شده است، خیلی از افراد هستند که به خاطر ترس از عمل و اضطراب حین عمل دارند برای کاشت دندان های خود از روش ایمپلنت دندان امتناع می کنند، برای همین پزشکان توصیه می کنند که از روش ایمپلنت دندان با بیهوشی استفاده کنند، با وجود این روش شما در حین عمل بیهوش خواهید بود و پزشک شما در آرامش کامل به جراحی اش می پردازد و بیمار دیگر ترس و نگرانی از بابت عملش نخواهد داشت.

ایمپلنت دندان با بیهوشی از انواع مختلفی برخوردار است، بیمار با استفاده از این عمل هیچگونه دردی احساس نمی کند و می تواند از بیهوشی نیمه هوشیار یا بیهوشی کامل استفاده کند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان با بیهوشی قاعدتا یک روشی پر از مزایا می باشد، قصد داریم که شاخص ترین مزایا آن را در ادامه شرح دهیم :

  • این روش ترس شما را برای عمل جراحی به کل از بین می برد.
  • با استفاده از روش ایمپلنت دندان با بیهوشی استرس شما به کل ازبین خواهد رفت.
  • از آرامش ذهنی نسبتا زیادی برخوردار خواهید شد.
  • شما با استفاده از روش بیهوشی سرعت عمل پزشکتان را چندبرابر خواهید کرد و چندین مرحله را می توانید در یک جلسه انجام دهید.
  • با استفاده از بیهوشی شما دیگر واکنش های ناخواسته از خود نشان نخواهید داد.

آیا ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت بله، ایمپلنت دندان با بیهوشی از انواع مختلفی برخوردار است، این انواع به دو دسته سدیشن یا خواب مصنوعی و بیهوشی عمومی تقسیم خواهند شد.

سدیشن یا خواب مصنوعی:

سدیشن یا خواب مصنوعی به وسیله یکسری دارو که توسط پزشک معالج به بیمار تزریق می شود انجام می پذیرد، بعد از تزریق دارو بیمار با مرور زمانی کوتاه به خوابی آرام فرو می رود، داروهایی که در این روش به بیمار تزریق می شود دارو های آرامبخش و یا گاز خنده می باشند.

بیهوش عمومی:

در این روش بیمار دیگر به خواب نسبتا عمیق فرو نمی رود، بلکه در این روش بیمار یک هوشیاری نسبتا سطحی خواهد داشت، ولی قادر نیست که حرکت کند، اما از این روش برای ایمپلنت دندان خیلی توصیه نمی شود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی برای چه افرادی مناسب است؟

این روش به افرادی که ترس از جراحی دارند یا از دندانپزشکی نیز می ترسند توصیه می شود:

افرادی که در برابر درد مقاومت زیادی ندارند.

افرادی که دندان هایشان به صورت حساس قرار گرفته است.

افرادی که دچار عارضه رفلاکس معده هستند.

و در آخر افرادی که می خواهند تعداد زیادی ایمپلنت دندان انجام دهند.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دیجیتالی دندان

ایمپلنت دیجیتالی دندان یکی از مدرن ترین روش های ایمپلنت دندان شناخته شده است، و متخصصین دندان پزشک برای استفاده از این روش به جدیدترین ترین و بروزترین فناوری های علوم دندان پزشکی روی آوردند، افرادی هستند که با اینکه به عمل های زیبایی دندان تمایل شدیدی دارند اما به دلیل ترس از جراحی و اتاق عمل از انجام ایمپلنت دندان و دیگر عواملش صرفه نظر می کنند.

در اینجاست که پیشرفت علم در عرصه دندان پزشکی بهترین راه حلی برای ترس این افراد را خلق کرد، ایمپلنت دیجیتال دندان امروزه بین افراد زیادی باب شده است و با آمار بدست آمده از این جراحی می شود به این درک رسید که درصد رضایت افراد از ایمپلنت دیجیتالی نسبت به ایمپلنت سنتی به مراتب بیشتر است.

فرآیند ایمپلنت دیجیتالی به چه صورت است؟

ایمپلنت دیجیتال دندان برگرفته از فناوری سه بعدی و بدون جراحی می باشد، در این روش با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه استخوان های فک توسط کامپیوتربه یک طرح ابتدایی از وضعیت استخوان های فک می رسیم، در آخر با توجه به این طراحی که توسط کامپیوتر به دست پزشک رسیده، پزشک معالج با کمترین برش و بدون استفاده از بخیه جراحی را انجام می دهد و در اخر بیمار شاهد درد بسیار جزئی و موقتی می باشد.

موقعیت هایی که در این روش بررسی می گردد و حائز اهمیت است، رشته های عصبی فرد، وضعیت استخوان فک می باشد.

ایمپلنت دیجیتالی دندان برای چه افرادی مناسب است؟

در این روش از ایمپلنت دندان شما می بایست یکسری شرایط را داشته باشید، در ادامه به بررسی این شرایط خواهیم پرداخت:

  • فرد برای انجام ایمپلنت دیجیتالی دندان باید از سلامت دهان و دندان و همچنین لثه برخوردار باشد، در صورتی که دارای یکسری عارضه در این سه قسمت باشد قبل از ایمپلنت دندان باید آن ها را رفع کند
  • از دیگر شروط واجب برای این روش، داشتن استخوان های بسیار مقاوم می باشد
  • همچنین بیمار باید دارای سیستم ایمنی نسبتا نرمال و قوی باشد
  • قدرت کافی برای رعایت بهداشت و نکات پس از عمل را داشته باشد
  • افراد سیگاری باید بدانند که باید تا مدتی قبل و بعد از انجام ایمپلنت دیجیتالی سیگار را ترک کنند

تفاوت ایمپلنت دیجیتالی با سایر ایمپلنت های معمولی در چیست؟

تفاوت ایمپلنت های دیجیتالی با دیگر ایمپلنت ها در این است که این روش از مزایایی برخوردار است که دیگر روش ها از داشتن این مزایا به میزان کمتری برخوردار می باشند، اولین مزایا دقت در این روش است به دلیل اینکه در ایمپلنت دیجیتالی از طراحی سه بعدی استفاده می شود میزان دقت در این روش از دیگر روش ها بسیار بالا تر می باشد.

در ایمپلنت دیجیتالی فرد با تعداد جلسات کمتری به نتیجه خواهد رسید، به علت وجود یک عمل بسیار جزئی این عمل در دسته عمل های تهاجمی قرار نمی گیرد در صورتی که دیگر روش های ایمپلنت دندان تهاجمی تر و از عوارض بیشتری برخوردارند.

در روش ایمپلنت دیجیتالی با وجود هزینه های کمتری که فرد پرداخت می کند سرعت بهبودی بیمار خیلی سریع تر از دیگر روش های ایمپلنت دندان می باشد.

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب قصد بر این داشتیم که شما را تا حدودی با فرآیند ایمپلنت دندان آشنا کنیم،به شما این توصیه را می کنیم برای اطلاعات کامل تر از طرح مشاوره کلینیک لبخند سپید استفاده کنید، کلینیک لبخند سپید به واسطه پزشکان حاذق و تیم خوش ذوقی که دارد آماده ارائه بهترین خدمات جهت حفظ زیبایی لبخند شما است، در این مشاوره شما می توانید از انواع ایمپلنت دندان و اینکه کدام نوع برای شما مطلوب تر است اطلاع پیدا کنید.

برای ویزیت و درمان و استفاده از طرح های مختلف،به سایت زیر مراجعه بفرمائید:

https://sepident.com/

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی با شماره زیر تماس حاصل کنید:

09120549568 - 02177940817- 02177938281

نظر شما