شناسهٔ خبر: 66909195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار فلسطین

هدف قرار گرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله

مقام‌های ارشد سه کشور اسپانیا، ایرلند و نروژ اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند، همچنین حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی مواضع نظامیان صهیونیست را با پهپاد هدف قرار داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مقام‌های ارشد سه کشور اسپانیا، ایرلند و نروژ اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند.

به رغم فشار‌های اسرائیل و مخالفت‌های آمریکا، سه کشور اروپایی فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناختند.

کابینه اسپانیا به رهبری پدرو سانچز، نخست‌وزیر این کشور رسماً شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور را اعلام کرد. سانچز پیش از رأی‌گیری کابینه اعلام کرد که این اقدام، تنها مسیر برای رسیدن به صلح در خاورمیانه است.

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، یک اقدام در جهت برقراری عدالت تاریخی است.

دولت ایرلند هم امروز طرح به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور را تصویب کرد. در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده که دولت با برقراری روابط کامل دیپلماتیک بین دوبلین و رام‌الله موافقت کرد.

پس از اسپانیا و ایرلند، دولت نروژ هم اعلام کرد که رسماً فلسطین را به عنوان کشور مستقل شناسایی می‌کند.

اسپن بارت ایده، وزیر خارجه نروژ پس از این اقدام گفت که نروژ یکی از معدود حامیان سرسخت دولت فلسطین طی بیش از ۳۰ سال اخیر بوده است.

 از به رسمیت‌شناختن فلسطیت توسط اسپانیا، ایرلند و بلژیک تا هدف قرارگرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب الله

واکنش حماس به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به جنایت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در رفح واقع در جنوب نوار غزه واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: تداوم هدف‌ قرار دادن چادرهای آوارگان در غرب رفح و ارتکاب جنایتی جدید با ده‌ها شهید و زخمی که کمی‌ پیش‌تر رخ داد و همچنین به چالش‌کشیدن احکام دادگاه بین‌المللی کیفری با حمله مستقیم و عامدانه به پرشمارترین افراد غیر نظامی تمامی جهان را در بوته آزمون مسئولیت‌پذیری قانونی و اخلاقی برای ایستادن در مقابل این سیاست جنایتکارانه، عطش کشتار و خونریزی، تمسخر و بی‌توجهی قرار داده است؛ وضعیتی که اشغالگران در جریان آن به تمامی ارزش‌های انسانی، قطع‌نامه‌های بین‌المللی و مؤسسات قضایی پشت کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه بین‌الملل، شورای امنیت و دادگاه بین‌المللی کیفری باید دست به اقدام فوری بزنند و تصمیمی روشن و قاطع برای توقف این نقض آشکار قوانین بین‌المللی، حمایت از زنان، کودکان و سالمندان غیرنظامی و مجازات سران رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و جنایت‌های وحشیانه پیاپی از سوی آنان اتخاذ کنند.

ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در جریان ۲ حمله وحشیانه به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در رفح و به آتش‌کشیدن چادرهای محل استقرار آنان ده‌ها فلسطینی را به شهادت رساند و یا زخمی کرد.

 از به رسمیت‌شناختن فلسطیت توسط اسپانیا، ایرلند و بلژیک تا هدف قرارگرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب الله

حزب‌الله با پهپاد انتحاری هاردوف را به آتش کشید

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از عملیات پهپادی جدید حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: گزارش‌های اولیه از انفجار یک پهپاد انتحاری در هاردوف (مزارع اشغالی شبعا) حکایت دارد.

همچنین منابع صهیونیست از شلیک موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت منطقه آویویم خبر دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین مرکز السماقه در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا را هدف قرار داد.

روز گذشته مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پهپادهای انتحاری پایگاه نظامی بیت هلل که مقر گردان السهل جمعی تیپ ۷۶۹ در آن قرار دارد و نیز محل استقرار سامانه‌های گنبد آهنین و نظامیان و افسران را هدف قرار داده است.

 از به رسمیت‌شناختن فلسطیت توسط اسپانیا، ایرلند و بلژیک تا هدف قرارگرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب الله

عفو بین‌الملل: حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌‌ای در حساب ایکس (توئیتر سابق) خود اعلام کرد که حمله ارتش اشغالگران قدس به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح جنایت جنگی است و باید در این خصوص تحقیق شود.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه حملات هوایی وحشتناک علیه غیر نظامیان در رفح جدیدترین حملاتی است که توسط نیروهای اسرائیلی در نوار غزه اشغالی و بدون رعایت قوانین بین‌المللی انجام می‌‌شود، آمده است: این گونه حملات بی وقفه که منجر به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان می‌‌شود، جنایت جنگی است و باید بررسی شود.

در حالی که دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فوراً حملات نظامی‌اش را متوقف کند، اما این رژیم چادرهای آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرد که در نتیجه آن دست‌ کم ۴۵ فلسطینی از جمله ۲۳ نفر از زنان و کودکان جان باختند و ۲۴۹ نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

شاهدان عینی نیز تأکید کردند که بمباران ارتش اشغالگران قدس باعث شد بسیاری از چادرهای اردوگاه در آتش بسوزد.

 از به رسمیت‌شناختن فلسطیت توسط اسپانیا، ایرلند و بلژیک تا هدف قرارگرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب الله

سازمان ملل: حمله به چادرهای آوارگان در رفح را به شدت محکوم می‌کنیم

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد: با شدیدترین عبارت‌ها حمله به چادرهای آوارگان در رفح را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اسرائیل باید اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به صورت ایمن و بدون سنگ‌اندازی وارد نوار غزه شود.

دوجاریک ادامه داد: طی ۳ هفته اخیر نزدیک به ۹۴۰ هزار فلسطینی در غزه ناچار به آوارگی شده‌اند. باید فوراً ترس و رنج در نوار غزه پایان بیابد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: باید تمامی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه گشوده شود. از اعضای سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به احکام صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری پایبند باشند.

دوجاریک در پاسخ به سؤالی درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در رفح گفت: ما خواهان پایان‌ یافتن تمامی این رخدادها هستیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: آژانس آنروا هیچ جایگزینی ندارد. این آژانس اقدامی حیاتی را صورت می‌دهد و ما به صورت کامل از آن حمایت می‌کنیم. ما باید به آتش‌بس انسانی در نوار غزه دست پیدا کنیم.

 از به رسمیت‌شناختن فلسطیت توسط اسپانیا، ایرلند و بلژیک تا هدف قرارگرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط حزب الله

اهتزاز پرچم فلسطین توسط نمایندگان پارلمان ایتالیا

شماری از نمایندگان اپوزیسیون جنبش پنج ستاره روز سه‌شنبه در پارلمان ایتالیا پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

ریکاردو ریکیاردی در جلسه پارلمان ایتالیا در حال سخنرانی و درخواست برای به رسمیت شاختن کشور مستقل فلسطین بود که برخی از نمایندگان مجلس سفلی پرچم‌های فلسطین و صلح را بالا بردند.

ریکیاردی استانداردهای دوگانه دولت راست افراطی جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در قبال فلسطین را محکوم کرد. دولت ملونی از یک سو مدعی است که از راه حل دو دولتی حمایت می‌کند اما ماه گذشته به قطعنامه سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی رأی ممتنع داد.

دفتر ریاست پارلمان سفلی ایتالیا از نمایندگانی که پرچم فلسطین را برافراشتند انتقاد و اعلام کرد که مجازاتی برای این نمایندگان در نظر گرفته نشده است اما این مسئله را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه یک نماینده چپ‌گرا را به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین به مدت دو هفته از حضور در پارلمان تعلیق کرد.

انتهای پیام

نظر شما