شناسهٔ خبر: 66905517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در گفتگو با «خبرگزاری خبرآنلاین» مطرح شد؛

قسیم عثمانی: با قالیباف ائتلاف کردیم /هادی قوامی: رأی به قالیباف آتش به اختیار بود

۲ منتخب طیف مستقل در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، روایت‌های مختلفی از رأی محمدباقر قالیباف برای رسیدن به جایگاه ریاست مجلس بیان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از چندین ماه جدال و کشمکش و لابی‌گری، بالاخره امروز ۸ خرداد پرونده اولین هیات رئیسه مجلس دوازدهم بسته شد و تکلیف ۱۲ کرسی مشخص شد.انتخاباتی که فراکسیون های مجلس فراکسیونی عمل نکردند و به جز مستقلین که بر ریاست قالیباف اجماع کرده بودند تصمیم فراکسیونی دیگری به صحن اعلام نشد.

اما مستقلین امروز چه نقش و تاثیری در رأی آوری قالیباف داشتند؟

ائتلاف رقم خورد یا ...؟

۲ عضو فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، روایت‌های مختلفی از رایزنی با قالیباف و آرای او بیان کردند. قسیم عثمانی، منتخب بوکان در مجلس دوازدهم با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «ائتلاف کردیم، مستقلین به آقای قالیباف رأی دادند، ممکن است فردی هم به صورت شخصی به ایشان رأی داده باشد اما همه مستقلین به ایشان رأی دادند.»

وی همچنین درباره رقابت‌ها در کرسی نواب رئیسی و عدم حضور کاندیدایی از طیف مستقل گفت: «ما کاندیدایی نداشتیم.»

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به حضور کمرنگ چهره‌های تندرو در جایگاه هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: «شناخت زیادی از نمایندگان ندارد.»

اما، هادی قوامی، منتخب اسفراین از در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، ائتلاف میان طیف مستقلین و کاندیداهای ریاست مجلس را رد می‌کند و از رأی آتش به اختیار نمایندگان به قالیباف می‌گوید.

این نماینده ادوار درباره برگزاری انتخابات هیأت رئیسه گفت: «فضای خوبی بود. نمایندگان آتش به اختیار رأی دادند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف میان مستقلین و قالیباف گفت: «توصیه صورت نگرفته بود و هر که خودش تصمیم گرفت بین کاندیداها رأی بدهد. رایزنی با کاندیداها نداشتیم.»

قوامی هم تاکید کرد که مستقلین برای انتخابات هیأت رئیسه، کاندیدایی نداشتند.

۲۷۲۱۵

نظر شما