شناسهٔ خبر: 66903558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم ۱۴ خرداد در ۳۰ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم‌ محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در بیش از ۳۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محسن مشرفی  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد و ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: مراسم محوری سالگرد ارتحال امام در شهر بیرجند در محل حسینیه جماران برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم همزمان با سیزدهم خرداد ساعت ۱۹:۳۰ و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: دومین مراسم بزرگداشت روز دوشنبه چهاردهم خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد در روز سه شنبه همان روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل مسجد الرسول بازار و با حضور مردم همیشه در صحنه و اصناف ولایتمدار بیرجند برگزار می‌شود.

مشرفی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اضافه کرد: واژه شهید با واژه تسلیت همخوانی ندارد و شهید به معنای انسان حاضر و موثر است، اما تسلیت از باب نیاز بازماندگان به تسلی خاطر است.

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، خدواند فرموده کسی که در وطنش شاهد و حاضر است باید در ماه رمضان روزه بگیرد لذا شهید یعنی کسی که شاهد و ناظر است و شهید مانند شیشه عطری است که هنگام شکسته شدن عطر واقعی‌اش در فضا منتشر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره "مَّثَلُ ٱلَّذِینَ یُنفِقُونَ أَموَالَهُم فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَت سَبعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَة مِّاْئَةُ حَبَّة وَٱللَّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاء وَٱللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ" گفت: مثل کسانی که در راه خداوند انفاق می‌کنند مانند دانه‌ای است که می‌کارند و از آن هفت خوشه می‌روید که در هر خوشه صد دانه است.

وی ادامه داد: پس در واقع آن دانه اول از بین نرفت بلکه ۷۰۰ برابر و تکثیر شد لذا خداوند برای آنان پاداش چند برابری عنایت می‌کند که شهادت نیز از این نمونه است و شهید پس از شهادتش تکثیر و الگو می‌شود.

مشرفی گفت: امام حسین (ع) پس از شهادت در روز عاشورا تمام نشد بلکه به سبب شهادتشان، روح تازه و جدیدی در اسلام دمیده شد که تاثیرات آن همچنان ساری و جاری است.
وی افزود: همینطور شهید حاج قاسم عزیز پس از شهادت تاثیرات بسیار ارزنده‌ای برای انقلاب اسلامی داشته است و امروز نیز آیت الله رئیسی با شهادتش، عطر خوش عدالت گستری، حق مداری و اخلاص را در کل دنیا منتشر کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در بیرجند گفت: بر اساس آمار‌ها جمعیت حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده است.
وی افزود: از مردم خراسان جنوبی و استان‌های مجاور و برخی مهمانان از کشور افغانستان که حضوری بسیار باشکوه داشتند، قدردانی می‌کنم و خدا را به خاطر فضای ارزشمند همدلی و همکاری دست اندرکاران مراسم شاکریم.

مشرفی تاکید کرد: اینگونه مراسم تکلیف سنگینی بر عهده ما می‌گذارد و ادامه بقای اسلام و انقلاب به ایثارگری و تبیین‌ها بستگی دارد.

وی گفت: باید شاخص‌های محقق شده توسط شهید آیت الله رئیسی که منطبق بر فرمایشات امامین انقلاب است را مد نظر داشته و به صورت مستند منتشر کنیم تا انتخابات مهم و سرنوشت ساز روز هشتم تیر ماه به درستی انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دشمن در شبهه پراکنی و فریب افکار عمومی ید طولایی دارد و با شیوه‌های رسانه‌ای خود سعی دارد جو خوبی که در مراسم تشییع و گرامیداشت شهدای خدمت به وجود آمده را تغییر دهد.

وی افزود: تک تک ما و آحاد مردم در این خصوص وظیفه داریم و باید این شرایط آماده را حفظ کرده و برای پیشبرد اهداف یوم الله ۱۵ خرداد، حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام که همان احیای اسلام ناب و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه است به کار بندیم و برای جامعه بشری که پای این راه و علم ایستاده‌اند و تشنه پیام امام هستند، منتشر کنیم.

مشرفی در ادامه با اشاره به لزوم تبیین جنایات آمریکا در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: کدام روز و کدام ساعت است که بشریت از جنایات آمریکا و اسرائیل ملعون در امان باشد؟ آنان همیشه و دائما در حال دشمنی و خباثت علیه جامعه بشری هستند که اکنون جنایاتشان در غزه نمایشگاهی از خوی وحشی گری آنان است.

وی اضافه کرد: باید تا نجات بشریت از شر غده سرطانی اسرائیل و شیطان بزرگ جهاد تبیین ادامه داشته باشد که این امر مهم با رهبری اولیای الهی و حضور آحاد بشر در صحنه در حال رقم خوردن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: این راهی است که امام و شهدا جلوی پای ما گذاشته‌اند و انقلاب اسلامی جلودار و الهام بخش منطقه و جهان شده است تا جایی که دانشجوی غربی بیدار شده و علی رغم فشار‌های بسیار، در راه حمایت از مظلومان عالم دستگیر می‌شود و کتک می‌خورد.

وی بیان کرد: این مسائل نشان از نتیجه بخش بودن فرهنگ ناب اسلام و صدور پیام ۱۵ خرداد است و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری ما به قله نزدیک شده‌ایم و در این شرایط هر چند که فشار و سختی بیشتر، اما امید هم بیشتر است و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را جزو زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد

نظر شما