شناسهٔ خبر: 66902221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

دکتر هاشمی در پایان نشست هیات اجرایی عنوان داشت:مهدی الفتی و ندا شهسورای پرچمدران ایران در المپیک 2024 | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

دکتر سید مناف هاشمی در پایان سی و ششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پرچمداران کاروان ورزشی کشورمان در مراسح افتتاحیه و اختتامیه بازیهای المپیک 2024 پاریس را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دبیر کل کمیته ملی المپیک در خاتمه نشست هیات اجرایی در جمع خبرنگاران ابراز داشت:امروز سی‌وشمشمین جلسه هیئت اجرایی برگزار و چند موضوع در دستور کار  قرار داشت که  به جمع‌بندی نسبی رسیدیم. اصلی‌ترین موضوع مباحث بودجه بود. با توجه به ابلاغ بودجه، اصلاحاتی در بودجه کمیته صورت گرفت. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. بودجه در حوزه عمرانی و جاری مبلغ 1090 میلیارد تومان است که 140 میلیارد برای عمرانی و مابقی برای هزینه‌های جاری خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: سه رویداد بزرگ داریم. اصلی‌ترین آن المپیک است که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برای سال جاری نخواهیم داشت. سهم فدراسیون‌ها در 6 شاخص بررسی شد و اعداد و ارقام را مدنظر قرار دادیم و سهم فدراسیون‌ها را منتشر می‌کنیم. این مسئله رشد خوبی داشته و حدوداً برخی را بین 15 تا 30 درصد و برخی را 30 درصد اضافه کردیم.
سرپرست کاروان اعزامی به المپیک پاریس گفت: رویدادهای مرتبط با بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا را در دستور کار قرار داده و بخشی از بودجه را برای آن مدنظر قرار دادیم. یک عدد مدیریتی در اختیار هیئت اجرایی قرار گرفت تا در صورت لزوم به فدراسیون‌ها پرداخت شود. انجمن‌ها و سبک‌هایی که فدراسیون نیستند، اما در بازی‌های داخل سالن و بازی‌های آسیایی حضور دارند را نیز مدنظر قرار دادیم تا دچار مشکل نشوند.
وی یادآور شد: نکته دیگر لیست اعضای کاروان المپیک 2024 با توجه به کسب سهمیه است. تا الان 34 سهمیه داشته‌ایم البته در چند رشته دیگر شانس داشته و امید داریم به 39 یا 40 سهمیه برسیم. همچنین 44 نفر به عنوان پشتیبان شامل اعضای کادر فنی، پزشک و ... در لیست داریم که بتوانیم آنها را در المپیک در کنار ورزشکاران داشته باشیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بین 7 تا 14 نفر را به عنوان پشتیبان غیر فنی داریم. محدودیت‌هایی داریم و به همین دلیل جمعیت کادر سرپرستی کمتر است. از بین آنها 2 نفر پزشک هستند و در مجموع تعداد کادر سرپرستی نسبت به دوره قبل کمتر شده است. در کادر خبرنگاران هم 9 نفر به همراه رئیس مرکز رسانه کمیته المپیک داریم که این جدا از لیست صدا و سیما است و آنها جدا هستند.
دبیر کمیته ملی المپیک یادآور شد: در خصوص صندوق ورزشی نویسان رقم ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد که به آنها کمک خواهیم کرد. درباره افسر محافظت از ورزشکاران باید بگویم کسانی که در این پست هستند، در رشته‌های مدیریتی و روانشناسی و با شرح وظایفی که وجود دارد، IOC تا سه نفر را سهمیه می‌دهد ولی ما هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌ایم.

 

 

 

دکتر هاشمی تصریح کرد: ندا شهسواری که در تنیس روی میز برای سومین بار سهمیه گرفته به عنوان پرچمدار زن و مهدی الفتی عضو تیم ژیمناستیک به عنوان پرچمدار مرد المپیک 2024 پاریس انتخاب شدند. فاطمه مجلل هم در اختتامیه المپیک پرچمدار خواهد بود.
هاشمی درباره  نحوه پرداختی به المپین ها  گفت: اما برای همه فدراسیون‌ها در قالب شاخص، از 200 تا 15 میلیون به هر ورزشکار پرداخت می‌شود. بین این دو عدد تشخیص مرکز نظارت و فدراسیون است. ورزشکاری داریم که 60 و حتی 100 میلیون می‌گیرند. در واقع شاخص وجود دارد و ما هیچ فرقی قائل نمی‌شویم.
البته ورزشکاران از سوی مرکز نظارت مورد ارزیابی ماهانه قرار می‌گیرند. همچنین روزی سه میلیون اعتبار برای ورزشکاران در اردو در نظر می‌گیریم. ملاک اصلی پنج شاخص است و توضیحات لازم داده شده است و چگونگی پرداخت بستگی به رعایت و وضعیت خود ورزشکار بر اساس شاخصه های تعیین شده دارد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر 40 سهمیه بگیریم، بدانید که به لحاظ کیفی نسبت به دوره‌های قبل عقب نیستیم. پاداش پای سکوی برخی کشورها مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه به اندازه ما نیست. شاید برخی در کشورهای عربی و آسیای میانه مانند ما باشد، ضمن اینکه اینها جدا از پاداش ریاست جمهوری و دولت است.
هاشمی درباره بازی‌های رزمی و داخل سالن تایلند و بازیهای زمستانی هاربین گفت:کلیات اعزام کاروان به بازی های زمستانی تصویب شد اما در مورد جزئیات آن با دفاع فدراسیون اسکی و کوهنوردی در هیات اجرایی، تصمیم نهایی اتخاذ می شودو با توجه به فرصت دو سه روزه باقی مانده  ثبت نام ها در همه رشته ها انجام می شود اما این به معنای اعزام قطعی در تمام رشته ها نیست. رشته‌هایی اعزام می‌شوند که یکسری شاخص‌های مورد نظر را داشته باشند. درخصوص بازی‌های داخل سالن آسیا هم ملاک اعزام فقط مدال است. گرفتن مدال طلا مهم است و برای برخی رشته های توسعه ای هم مدال نقره و برنز. در مجموع نگاه کمیته ملی المپیک برای بازی های زمستانی، نگاه حمایتی در بخش بانوان است. در بخش مردان هم مسئولان هر رشته باید دفاعیه خود برای اعزام را به کمیته اعلام کنند.  
هاشمی همچنین یادآور شد که برای این بازی ها بودجه مجزا تصویب نشده اما کمیته ملی المپیک قطعا از بودجه خود رقمی برای بازی های زمستانی هزینه می کند.

نظر شما