شناسهٔ خبر: 66891926 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروزرسانی می‌شود..

مناف هاشمی: الفتی و شهسواری پرچمداران کاروان خادم‌الرضا در پاریس شدند

تهران - ایرنا - دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه «صلح برای کودکان» به عنوان شعار کاروان ایران در پاریس انتخاب شد گفت: ندا شهسواری و مهدی الفتی پرچمداران کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود و فاطمه مجلل هم به عنوان پرچمدار مراسم اختتامیه انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه در پایان سی و ششمین نشست هیات اجرایی این کمیته اظهار داشت: امروز در خصوص چند موضوع به جمع‌بندی‌های نسبی رسیدیم. موضوع اصلی بودجه کمیته بود. با توجه به ابلاغ، اصلاحاتی در بودجه انجام شد و در حوزه عمرانی و جاری در مجموع ۱۰۹۰ میلیارد تومان خواهیم داشت که ۱۴۰ میلیارد عمرانی و مابقی جاری است.

وی افزود: نگرانی‌های که داشتیم رفع شد و سهم فدراسیون‌ها هم در قالب ۶ شاخص مشخص خواهد شد. رشد خوبی در بودجه فدراسیون‌ها داریم. در این دوره هم بودجه برخی فدراسیون‌ها را بین ۱۵ تا ۶۰ درصد افزایش دادیم. عملکرد هانگژو را در بودجه فدراسیون‌ها ملاک قرار دادیم.

دبیر کمیته ملی المپیک تصریح کرد: درصدی از بودجه را برای بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن مدنظر قرار دادیم. مبلغی هم برای شرایط بحرانی در نظر گرفتیم.

هاشمی گفت: در خصوص انجمن‌ها و سبک‌ها که در قالب فدراسیون‌ها فعالیت نمی‌کنند ما به آنها توجه خواهیم کرد.

امیدواریم ۳۹ یا ۴۰ سهمیه بگیریم

وی ادامه داد: لیست اعضای کاروان را هم بررسی کردیم. در ۹ رشته کسب سهمیه داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در برخی رشته‌های دیگر سهمیه کسب کنیم و امیدوارم در نهایت سهمیه‌های ما ۳۹ یا ۴۰  باشد.

دبیر کمیته ملی المپیک عنوان کرد: تلاش می‌کنیم ۴۴ نفر را به عنوان پشتیبان فنی مانند مربیان کمکی یا روانشناس در کاروان داشته باشیم. این افراد شامل کادر سرپرستی نخواهد شد. کادر سرپرستی ما دچار محدودیت شد و بین ۷ تا ۱۴ نفر خواهیم داشت. این موضوع به دلیل تعداد سهمیه‌های ما بود.

هاشمی تصریح کرد: ما در این دوره افسر حفاظت از ورزشکاران خواهیم داشت. در خصوص خبرنگاران اعزامی به المپیک هم ۱۰ نفر خواهیم داشت. البته این تعداد جدا از خبرنگاران صداوسیما است. تعداد بسیار محدودی هم مقامات و مدیران در کاروان خواهیم داشت. 

معرفی پرچمداران کاروان ایران در پاریس

وی افزود: صلح برای کودکان به عنوان شعار کاروان انتخاب و نام کاروان هم خادم الرضا شد. در جلسه امروز هیات اجرایی درباره پرچمداران هم بحث شد. چون کشتی‌گیران در افتتاحیه نیستند از رشته‌های دیگر انتخاب کردیم و ندا شهسواری ملی‌پوش تنیس روی میز و مهدی الفتی عضو تیم ملی ژیمناستیک، پرچمداران کاروان ایران در المپیک پاریس خواهند بود. فاطمه مجلل هم به عنوان پرچمدار اختتامیه انتخاب شد.

دبیر کمیته ملی المپیک یادآور شد: در خصوص صندوق ورزشی نویسان رقم ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد. در خصوص وظایف افسر حفاظت از ورزشکاران برای اینکه سوء‌استفاده‌ای از ورزشکاران صورت نگیرد اعزام می‌شوند. لیست نفرات اعزامی را به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

اگر کسی کم یا زیاد حقوق می‌گیرد ربطی به کمیته ندارد

وی درباره انتقاد برخی اعضای تیم ملی وزنه‌برداری به حقوق ۱۵ میلیونی عنوان کرد: در این برهه دنبال رویارویی با ورزشکاران نیستیم و جواب آنها را ندادیم. ما بر اساس شاخص‌ها از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان حقوق در نظر گرفتیم. اگر کسی کم یا زیاد می‌گیرد ربطی به کمیته ندارد. الان ملی‌پوش شمشیربازی ۶۰ میلیون و یا برخی کشتی‌گیران بالای ۱۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند. فرقی بین ورزشکاران قایل نمی‌شویم و همه ورزشکاران را دوست داریم و علاوه بر حقوق، روزی ۳ میلیون تومان به هر ورزشکار المپیکی کمک می‌کنیم.

برای پرداخت حقوق طبق فرمول خودمان عمل می‌کنیم

هاشمی گفت: اگر ورزشکار توجیه نیست به صلاح نیست ما اینجا بخواهیم جواب او را بدهیم. ما طبق فرمول خودمان عمل می‌کنیم. برخی ورزشکاران عنوان کردند ما را در حد مدال ندیده‌اند، شاید مرکز نظارت اشتباه کرده باشد و ورزشکاری که توفیق بیشتر از پیش‌بینی ما کسب کند حقوق متناسب با مدالش را در ۶ ماه قبل خواهد گرفت.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک نتیجه عملکرد چهار، پنج سال اخیر را به المپیک می‌برد. برخی کشورها مثل آمریکا پاداش پای سکویشان به اندازه پاداش پای سکوی ما نیست. ما نسبت به المپیک پیشین، پاداش پای سکو را ۱۰ برابر کردیم.

هاشمی ادامه داد: برای اینکه زمان ثبت نام برای بازی‌های آسیایی زمستانی را از دست ندهیم ثبت نامه اولیه را انجام دادیم. در مسابقات تایلند هم فقط مدال برای ما ملاک است و با وجود اینکه بودجه مجزایی برای این رقابت‌ها به کمیته تخصیص داده نشده ما اعزام خواهیم داشت.

همچنین امیر دانایی‌فر، به عنوان جوان‌ترین کوهنورد ایرانی که به اورست صعود کرد پرچم مزین به نام امام رضا (ع) را که در بالای این قله به اهتزاز درآورده بود را به موزه کمیته ملی المپیک اهدا کرد.

نظر شما