شناسهٔ خبر: 66900054 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار طوفان و باران به ۷ استان | از سواحل این ۲ استان دوری کنید

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از رگبار باران، رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک و نیز افزایش ارتفاعامواج در ۹ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک هشدار زرد رنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار استان‌های زیر بر اساس زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸: شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال سمنان، شمال غرب خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران و گلستان

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹: شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و سمنان

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰: شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و اردبیل

جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱: شمال آذربایجان غربی

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲: شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی

بر اثر این مخاطره جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه‌های سازمان مذکور است.

هشدار نارنجی به ۲ استان ساحلی

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۵ و دور از سواحل بیش از ۱/۵ متر هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار از صبح پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ تا عصر جمعه ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال خلیج فارس با خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی مواجه خواهند شد.

سازمان فوق در این خصوص نیز منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را توصیه کرد.

نظر شما