شناسهٔ خبر: 66900047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شمس آذر - پرسپولیس؛ نیمه اول قهرمانی/ مرحله نهایی ماموریت تکراری در قزوین

در تمام هفته‌های اخیر پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف به دنبال استقلال بود. قرمزها باید پیروز می‌شدند تا با داشتن سرمایه کافی منتظر لغزش استقلال می‌ماندند. آنها وظیفه اول و اصلی خود را به درستی انجام می‌دادند و قانون فوتبال هم کار خودش را کرد و استقلال بازی قبل سر خورد و امتیاز از دست داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر ورزشی: پرسپولیس صدرنشین تازه لیگ برتر، این بار برای حفظ جایگاهش به میدان می‌آید.

در تمام هفته‌های اخیر پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف به دنبال استقلال بود. قرمزها باید پیروز می‌شدند تا با داشتن سرمایه کافی منتظر لغزش استقلال می‌ماندند. آنها وظیفه اول و اصلی خود را به درستی انجام می‌دادند و قانون فوتبال هم کار خودش را کرد و استقلال بازی قبل سر خورد و امتیاز از دست داد.

این شرایط برای پرسپولیس بیگانه نبود. آنها فصل قبل نیز با همین فاصله پشت سر سپاهان و استقلال می‌آمدند و بعد لغزش سپاهان مقابل ملوان، با بردن دربی، رقیب مستقیم را نیز از پیش رو برداشته و با رکورد صددرصد پیروزی در بازی‌های بهار ۱۴۰۲ قهرمان شدند. اما این هفته شرایطی متفاوت از همیشه دارد. پرسپولیس که در هفته‌های اخیر باید پیروز می‌شد تا موقعیت خود در تعقیب صدرنشین را حفظ کند، حالا باید پیروز شود تا سرنوشت جام قهرمانی را در اختیار خود نگه دارد.

این شرایط هم برای پرسپولیس بیگانه نیست، چرا که در سه بازی پایانی فصل قبل هم وجود داشت و ۹ امتیاز گرفت و اجازه نداد جام قهرمانی از دستش خارج شود. چهارم خرداد در بازی هفته قبل استقلال در قائمشهر بدون گل متوقف شد و پرسپولیس که نیمه اول با سه گل شکست خورده مقابل استقلال خوزستان به رختکن رفت، نیمه دوم کامبک زد تا با پیروزی شیرین ۴-۳ با ۳ امتیاز به خانه برگردد و حالا مرحله بعدی عملیات قهرمانی در پیش است، بردن دو بازی و گرفتن ۶ امتیاز باقیمانده... حالا سرنوشت پرسپولیس در اختیار خودش است و این هفته باید در قزوین به مصاف شمس آذر برود. ورزشگاهی که استقلال دور رفت آنجا ۲-۲ متوقف شد و خیلی از بزرگان دیگر زانو زدند. پرسپولیس بازی رفت ۲-۱ شمس آذر را برد اما خوش شانس بود که پنالتی کاپیتان جوان حریف را بیرانوند گرفت.

شمس آذر اولین فصل حضور در سطح اول فوتبال ایران را با ۳ امتیاز منفی آغاز کرد اما با کسب ۱۹ امتیاز در دور برگشت و با مجموع ۴۲ امتیاز حقیقی، در رتبه پنجم جدول نشسته و بعد از کسر سه امتیاز نیز پشت سر ملوان تیم ششم جدول است. تیمی که می‌تواند با همان اسکلت جوان لیگ آزادگان ر اولین فصل حضور در سطح حرفه‌ای خود را به یک سوم بالایی جدول و شش تیم برتر برساند، به هیچ عنوان حریفی نیست که بشود آن را دست کم گرفت. سعید دقیقی این فصل بارها و بارها تیم‌هایی که او را دست کم گرفته بودند را تنبیه کرد.

پرسپولیس در بازی قبل سه گل خورد و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را به رقیب داد. ضعف این تیم در خط دفاعی بر همگان آشکار است و شمس آذر هم تیمی نشان داده که به خوبی می‌تواند از فضاهای حریف استفاده کند. شمس آذر بازی قبل همزمان با بازی پرسپولیس در آبادان تا دقیقه ۱۳ دو گل به میزبان زد! آن هم کاملاً به یک شکل و با استفاده از ضعف بزرگ حریف! هیچ تضمینی وجود ندارد که شمس آذر قادر به تکرار این داستان نباشد. به خصوص با انگیزه بزرگ درخشش مقابل پرسپولیس در این هفته‌های حساس پایانی و در بازی پخش مستقیم.

پرسپولیس دو ۹۰ دقیقه تا قهرمانی فاصله دارد که لحظه به لحظه هر دو بازی بسیار حساس و حیاتی است. به خصوص با آن نمایش هیجان انگیز بازی قبل حالا تمام هوادارانش هم بازی زیبا می‌خواهند و هم نتیجه...

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما