شناسهٔ خبر: 66887616 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اوج حساسیت  در سر و ته جدول

روزنامه جوان

پرسپولیس بعد از کامبک دراماتیکی که هفته گذشته در آزادی مقابل استقلال خوزستان زد، نه فقط موفق به کسب سه امتیاز حساس هفته بیست و هشتم شد تا از کورس قهرمانی جا نماند که استقلال را هم به زیر کشید تا در حساس‌ترین و اندک هفته‌های باقیمانده صدرنشین باشد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ساعت ۲۰ امشب، هشت بازی به‌طور همزمان در شهر‌های مختلف ایران برگزار می‌شود، رقابت‌هایی که با توجه به نتایج چهار روز قبل، حساسیت‌های آن به اوج خود رسیده؛ چه در جاده تهران قزوین، جایی که سرخابی‌های پایتخت برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند و چه در انتهای جدول همچنان پنج تیم در نبرد برای بقا هستند. 
 
پرسپولیس بعد از کامبک دراماتیکی که هفته گذشته در آزادی مقابل استقلال خوزستان زد، نه فقط موفق به کسب سه امتیاز حساس هفته بیست و هشتم شد تا از کورس قهرمانی جا نماند که استقلال را هم به زیر کشید تا در حساس‌ترین و اندک هفته‌های باقیمانده صدرنشین باشد. کسب سه برد متوالی و صدرنشینی در هفته‌های پایانی بی‌شک شانس قهرمانی پرسپولیس اوسمار را افزایش داده، البته به شرط آنکه سرخپوشان در قزوین و مقابل شمس‌آذر متفاوت از تیمی باشند که هفته گذشته در نیمه نخست بازی با استقلال خوزستان شکست سنگینی را متحمل شدند. باختی که اگرچه نیمه دوم به شکل معجزه‌آسایی جبران شد، اما هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد، چراکه پرسپولیس در نیمه نخست بازی با استقلال اهواز افتضاح بود و با این شرایط بدون شک نمی‌تواند از شمس‌آذر امتیاز بگیرد، خصوصاً در قزوین که انگیزه و روحیه بازیکنان میزبان چند برابر است. البته پرسپولیس سابقه برتری مقابل شمس‌آذر را دارد و این تیم را در دور رفت با دو گل گولیسانی، ۲ بر یک شکست داده است. با وجود این اوسمار خوب می‌داند که تنها نماینده قزوین در رقابت‌های لیگ برتر شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بوده که با زمین‌گیر کردن تیم‌های اسم و رسم‌دار، لقب غول‌کش را از آن خود کرده است و عبور از سد آن کار ساده‌ای نیست. اما رسیدن گولسیانی، سیم خاردار پرسپولیس می‌تواند باعث دلگرمی اوسمار و یارانش در مصاف با شمس‌آذر باشد. 
 
درست در لحظاتی که پرسپولیس در قزوین برای حفظ جایگاه خود می‌جنگد، استقلال در آزادی با هدف کسب هجدهمین برد این فصل مقابل گل‌گهر به میدان می‌رود و همزمان هم نیم‌نگاهی به بازی سرخپوشان مقابل شمس‌آذر دارد و امیدوار است که با لغزش یاران اوسمار بار دیگر صدر جدول را از آن خود کند. نکونام و یارانش در بدترین زمان ممکن صدرنشینی را از دست دادند تا سرنوشت‌شان دیگر دست خودشان نباشد. با وجود این آبی‌پوشان چاره‌ای جز برتری در دو بازی باقیمانده ندارند و برای رسیدن به این هدف به حمایت همه‌جانبه هوادارانشان نیاز دارند، به همین دلیل هم هست که با انتشار بیانیه‌ای خواستار حضور حداکثری هوادارانش در دو بازی باقیمانده، به‌خصوص مصاف امشب برابر گل‌گهر سیرجان شده‌اند. تیمی که مقابل استقلال در آزادی بازنده مطلق بوده و تاکنون موفق به کسب امتیاز برابر آبی‌پوشان در این ورزشگاه نشده و در هر پنج بازی اخیر دو تیم چه در لیگ و چه جام حذفی استقلال برنده نبرد با نماینده لیگ برتری سیرجان بوده و ادامه این طلسم تنها چیزی است که نکونام در بازی امشب بدان می‌اندیشد. 
 
رقابت در انتهای جدول نیز با همین حساسیت پیش می‌رود. استقلال خوزستان هفته گذشته می‌توانست با حفظ نتیجه خود را اندکی هم که شده از جایگاه خطر دور کند، اما با قبول شکست سنگین در آزادی مقابل پرسپولیس حالا به همراه نفت آبادان اصلی‌ترین کاندیدا‌های سقوط هستند، به‌خصوص که استقلال خوزستان امشب با حریف سرسختی، چون مس رفسنجان دیدار دارد و نفت آبادان هم با ذوب‌آهنی دیدار می‌کند که در میانه جدول جا خوش کرده است. البته فولاد خوزستان هم همچنان در محدوده خطر به سر می‌برد، مگر آنکه بتواند امشب برابر پیکان به نتیجه قابل توجهی دست یابد. تیمی که هنوز روی کاغذ احتمال سقوطش وجود دارد و همین مسئله مصاف دو تیم را سخت و دشوار می‌کند. نساجی، اما با گرفتن یک امتیاز مهم از استقلال به بقا امیدوار شده است. با وجود این نتیجه بازی امشب برابر هوادار برای نماینده قائمشهر اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تکلیف این تیم را تا حد زیادی روشن کند. در ادامه رقابت‌های امشب، سپاهان که از هفته‌ها قبل شانس کسب عنوان قهرمانی را از دست داده بود در مصاف با آلومینیوم در اراک تنها به حفظ جایگاه خود در رده سوم جدول می‌اندیشد، درست مثل تراکتوری که مدعی عنوان قهرمانی بود، اما حالا نهایتاً می‌تواند با یک پله صعود به رده سوم جدول برسد. البته به شرط برتری در مصاف امشب با ملوان و پیروزی در هفته آخر و لغزش سپاهان، در غیر این صورت لیگ را در شرایطی به پایان می‌برد که رده چهارم را در اختیار دارد.

نظر شما