شناسهٔ خبر: 66888042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

نبرد قهرمانی و جنگ بقا!

صاحب‌خبر -

[شهروند] لیگ برتر در ایستگاه بیست و نهم خود به اوج هیجان خود رسیده است. در هفته گذشته مسابقات فوتبال ایران شاهد یک کام‌بک رویایی از طرف پرسپولیس و جابجایی صدر جدول مسابقات بود و حالا سرخ‌پوشان پایتخت با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال و با کسب 62 امتیاز در جایگاه اول جدول حضور دارند. این تقابل و این حساسیت در حالی در بالای جدول و میان سرخابی‌ها جریان دارد که انتهای جدول، رقابت و نبرد سختی برای بقا وجود و احتمال دارد که پرونده سقوط‌کننده‌های این فصل از مسابقات لیگ مشخص شود. در این هفته از مسابقات، امروز (سه‌شنبه)‌ پرسپولیس در نبردی سخت به مصاف شمس‌آذر قزوین می‌رود و استقلال در ورزشگاه آزادی از گل‌گهر سیرجان میزبانی خواهد کرد.

استقلال – گل‌گهر ساعت 20
آبی‌پوشان پایتخت هفته گذشته تلخی داشتند و در حالی که فکر می‌کردند صدر جدول در اختیارشان است، به فاصله چند دقیقه و در جریان کام‌بک رویایی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، خود را در جایگاه دوم جدول مسابقات دیدند. پس از این اتفاق غیرمنتظره، استقلالی‌ها فشار زیادی را تا به اینجای کار تحمل کردند و برخی هواداران آبی‌پوش انتقادات زیادی علیه نکونام و سبک بازی او مقابل نساجی در هفته گذشته مطرح کردند اما حالا نکونام با صحبت‌های خود برای هواداران تلاش کرد تا فضا را مقداری آرام کند و شرایط آبی‌پوشان را در فصلی گذشت برای استقلالی‌ها توضیح دهد. در مقابل گل‌گهر سیرجان یکی از تیم‌هایی است که نه امیدی به قهرمانی دارد و نه مشکلی برای ماندن در رقابت‌های لیگ برتر دارد و با خیال راحت‌تری مقابل آبی‌های پایتخت قرار خواهد گرفت. در نشست خبری قبل از این بازی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در خصوص بازی تیمش مقابل استقلال گفت: مقابل تیمی بازی می‌کنیم که برای قهرمانی می‌جنگند ولی این را می‌دانیم که آنها تحت فشار قهرمانی هستند. برای همین مهم است که بازی را با فشار آغاز کنیم و بتوانیم یک نتیجه خوب بگیریم.

شمس‌آذر قزوین – پرسپولیس ساعت 20
سرخ‌پوشان پایتخت برای قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر تنها به 2 پیروزی نیاز دارند اما این پیروزی‌ها باید مقابل تیم‌های سرسختی صورت بگیرد. شمس‌آذر قزوین سد اول سرخ‌ها برای کسب جام است؛ تیمی که در اولین فصل حضور خود در لیگ، برای تیم‌های مدعی همچون استقلال دردسرساز بوده است و امتیازات حساسی را از رقبای خود گرفته است. شاگردان اوسمار در حال حاضر روحیه خوبی از بازی هفته گذشته خود گرفته‌اند و با انرژی مناسبی پا به این بازی خواهند گذاشت. در مقابل تیم شمس‌آذر قزوین نیز یکی از تیم‌های خوب این فصل از مسابقات لیگ برتر بود که در اولین حضور خود در سطح اول فوتبال ایران، عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشت. به طور قطع چشم استقلالی‌ها و آبی‌پوشان پایتخت به دنبال نتیجه‌گیری این تیم قزوینی مقابل پرسپولیس است و باید دید تقابل تفکرات سعید دقیقی و اوسمار ویرا به چه‌ نتیجه‌ای ختم خواهد شد.

استقلال خوزستان – هوادار ساعت 20
آبی‌پوشان خوزستانی هفته گذشته را به بدترین شکل ممکن تمام کردند و در حالی که مقابل پرسپولیس مدعی 3 بر صفر جلو بودند و در آستانه کسب مهم‌ترین سه امتیاز فصل‌شان برای بقا در لیگ برتر بودند، به یک‌باره همه دستاوردهای خود را بر باد رفته دیدند و در نیمه دوم تقابل خود با پرسپولیس 4 گل دریافت کردند تا برای بقای خود در رقابت‌های لیگ برتر به دردسر دوباره بیفتند. شاگردان سیروس پورموسوی در حال حاضر با 22 امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند و با یک اختلاف 3 امتیازی نسبت به تیم فولاد، در تکاپوی بقا در لیگ هستند. فولادی‌ها در هفته بیست و نهم بازی سختی مقابل نساجی در قائمشهر خواهند داشت و این، امیدهای آبی‌پوشان خوزستانی را برای تقابل با هوادار بیشتر می‌کند تا با کسب نتیجه پیروزی در این مسابقه بتوانند در نهایت در لیگ برتر ماندنی شوند.

صنعت نفت آبادان – تراکتور ساعت 20
برزیلی‌های فوتبال ایران در ایستگاه بیست و نهم لیگ، سخت‌ترین راه ممکن را برای بقا در رقابت‌های لیگ برتر دارند و در یک بازی خانگی و سخت باید مقابل تراکتور قرار بگیرند. زردپوشان آبادانی با 21 امتیاز قعرنشین مسابقات هستند و برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای بقا، به دنبال کسب نتیجه پیروزی در این بازی است. بقای صنعت نفت در رقابت‌های لیگ برتر به طریقی است که این تیم 2 بازی باقی‌مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و تیم‌های نساجی، پیکان و فولاد که جزو گزینه‌های سقوط هستند اما شرایط بهترین نسبت به تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول دارند، نتوانند امتیازات لازم را مقابل رقبای خود در دو هفته پایانی به دست بیاورند.
در پایان برنامه هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:
فولاد – پیکان ساعت 20
هوادار -  نساجی مازندران ساعت 20
استقلال – گل‌گهر سیرجان ساعت 20
آلومینیوم اراک – سپاهان ساعت 20
شمس‌آذر قزوین – پرسپولیس ساعت 20
مس رفسنجان – استقلال خوزستان ساعت 20
تراکتور – ملوان ساعت 20
ذوب‌آهن – صنعت نفت آبادان ساعت 20

نظر شما