شناسهٔ خبر: 66899221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرصتی برای تماشای آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی

«عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های صادق تبریزی است که روز جمعه ۱۱ خرداد در گالری سهراب گشایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های صادق تبریزی است که روز جمعه ۱۱ خرداد در گالری سهراب گشایش می‌یابد. در این رویداد آثاری از چهار دوره هنری صادق تبریزی ارائه شده و نکته قابل توجه نمایش آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی از جمله ریتم‌خط‌ها و نقاشی‌های انتزاعی این هنرمند است که می‌توانند برای مخاطبان عام، علاقمندان به هنر، مجموعه‌داران و منتقدان جذابیت داشته باشند. 

آثار چهار دوره کاری صادق تبریزی ازجمله فیگور خط‌ها و ریتم‌خط‌ها، آبستره، اکسپرسیونیسم آبستره، مینیاتور مدرن‌ها در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد. 

به گفته شاهین ترکمن مدیر گالری سهراب، این نمایشگاه دونقطه قوت دارد؛ یکی آنکه دربرگیرنده آثار ریتم خط صادق تبریزی است و دیگر آنکه آثار دوره انتزاعی این هنرمند را که کمتر دیده شده‌اند نیز شامل می‌شود. مخاطبان با دیدن این آثار درک می‌کنند که صادق تبریزی چقدر در سبک‌های مختلف توانمند بوده است. 

صادق تبریزی از پیشگامان سبک نقاشیخط و مکتب سقاخانه، متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که سال ۱۳۹۶ بدرود حیات گفت. تبریزی سال ۱۳۳۶ اثری را روی یک پانل سرامیکی اجرا کرد که برخی معتقدند شروع نقاشی‌خط از آن اثر بوده است. 

آثار این نقاش پیشگام ایرانی، در موزه‌های مطرح دنیا مانند مجموعه‌گری دانشگاه نیویورک، موزه هان چین، موزه هنرهای معاصر تهران و موزه‌های بانک ملی، بانک سپه و بانک پاسارگاد نگهداری می‌شود. 

نمایشگاه «عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» جمعه ۱۱ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گشایش می‌یابد و تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید، همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است ضمن اینکه گالری یکشنبه‌ها تعطیل است. 

گالری سهراب در خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما