شناسهٔ خبر: 66896166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه صنعتی سهند ۲ کلان پروژه کشوری در حوزه نفت دارد

تبریز- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی سهند آذربایجان شرقی با بیان این‌که این دانشگاه، مسئله محوری و هدفمندی تحقیقات و پروژه‌ها را دنبال می‌کند، افزود: ۲ کلان پروژه کشوری در حوزه نفت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل فاتحی فر روز سه شنبه در بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری از مراکز رشد دانشگاه صنعتی سهند، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند، مقطعی را در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند مولود انقلاب است، افزود: ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو دانشمندان 2 درصد برتر جهان و چهار نفر از اساتید این دانشگاه جزو اساتید نمونه کشوری هستند.

وی با اعلام اینکه مجوز احداث پردیس فناوری دانشگاه را دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تمامی دانشکده‌های دانشگاه صنعتی سهند پای کار بوده و آماده همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

معاونت عملی ریاست جمهوری درصدد تقویت ارتباط با استان های صنعتی است
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان تبریز، اظهار کرد: این بازدیدها در راستای همفکری با واحدهای مستقر در تبریز انجام شد تا بتوانیم ارتباط و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری را با استان‌های صنعتی چون آذربایجان شرقی ارتقا دهیم.

مصطفی میلانی با بیان اینکه تاکنون از شهرهای اصفهان و تبریز بازدید کرده‌ایم و مقصد بعدی نیز مشهد خواهد بود، گفت: در این بازدیدها با امکانات و زیرساخت‌های مجموعه‌ها آشنا می‌شویم و از شرکت‌ها کمک می‌گیریم تا بتوانیم حوزه خاصی از فناوری را توسعه دهیم.

وی با بیان این‌که این ستاد از ایده‌ها و طرح‌های جدید در حوزه دانش و فناوری کشور حمایت می‌کند، گفت: شعار ستاد ما جلوگیری از خام فروشی است‌ و برای دستیابی به آن نیاز به توسعه فناوری‌ها داریم.

وی، تمرکز بر روی مواد شیمی و پتروشیمی، مواد معدنی، ساخت سرامیک‌های پیشرفته، دپوی باطله‌ها و شورآبه‌ها، ساخت افزایشی و ساخت دقیق و پرینترهای پلیمری را از جمله تخصص‌های این ستاد عنوان کرد.

میلانی ادامه داد: سند ملی ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته قرار است در شورای عالی انقلاب تدوین شود که در این راستا آماده دریافت پیشنهادات و نظرات دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند نیز اظهار کرد: دانشکده‌های مهندسی مواد، مهندسی معدن و مهندسی پلیمر و سه سایت فناوری از جمله ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند محسوب می‌شود.

رضا فلاحت تاکید کرد: این دانشگاه از هر فعالیتی که منجر به همکاری مشترک پژوهشی و فناوری شود، حمایت می‌کند.

موسی فیروزی، مدیر مراکز رشد و نوآوری دانشگاه صنعتی سهند نیز اظهار کرد: این دانشگاه دارای سه سایت فناوری است که بیش از ۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان فعال در حیطه فنی و مهندسی آن مستقر هستند.

دانشگاه صنعتی سهند ۲ کلان پروژه کشوری در حوزه نفت دارد

به گزارش ایرنا، در این بازدید اعضای هیات علمی و روسای دانشکده‌های دانشگاه، پیشنهادات و نظرات خود برای ارتقای همکاری‌ با ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری را مطرح کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور مراکز رشد دانشگاه صنعتی سهند شامل شرکت‌های تولیدکننده پرینتر سه بعدی، سی ان سی پنج محور، دستگاه تصفیه و تهویه هوا، تخت بیمارستانی تاشو، خط لوله نورد، کوره القایی، کاتالیست و کارگاه تولید فیلتر استاندارد با کارکنان دارای معلولیت ذهنی بازدید کرد.

نظر شما