شناسهٔ خبر: 66900261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح کرد

کاهش صادرات مواد خام از اهداف معاونت علمی است

 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: کاهش صادرات مواد خام و ایجاد حداقل یک حلقه فرآوری در تمام مواد خام معدنی صادراتی کشور، از اهداف کلان ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

مصطفی میلانی روز سه شنبه در بازدید از دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان تبریز، اظهار کرد: این بازدیدها در راستای همفکری با واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در تبریز انجام شد تا بتوانیم ارتباط و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری را با استان‌های صنعتی چون آذربایجان شرقی ارتقا دهیم. 

وی افزود: در این بازدیدها با امکانات و زیرساخت‌های مجموعه‌ها آشنا می‌شویم و از شرکت‌ها کمک می‌گیریم تا بتوانیم حوزه خاصی از فناوری را توسعه دهیم. 

وی بابیان این‌که این ستاد از ایده‌ها و طرح‌های جدید در حوزه دانش و فناوری کشور حمایت می‌کند، گفت: شعار ستاد ما جلوگیری از خام فروشی است و برای دستیابی به آن نیاز به توسعه فناوری‌ها داریم. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری، تمرکز بر روی مواد شیمی و پتروشیمی، مواد معدنی، ساخت سرامیک‌های پیشرفته، دپوی باطله‌ها و شورآبه‌ها، ساخت افزایشی و ساخت دقیق و پرینترهای پلیمری را از جمله حوزه‌های با اولویت و موردتوجه جدی این ستاد اعلام کرد. 

 میلانی، دستیابی به رتبه اول علم، فناوری و نوآوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته در جهان اسلام، توسعه نوآوری و ارتقای ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش صادرات دانش‌بنیان مبتنی بر حوزه مواد و ساخت پیشرفته، ارتقا بهره‌وری صنایع از طریق بهره‌وری سبز، ارتقای قابلیت اطمینان و دوستدار محیط‌زیست بودن کالاها و محصولات ایرانی از طریق استانداردسازی محصولات حوزه مواد و ساخت پیشرفته، بهبود کیفیت زندگی و اثرگذاری اجتماعی از طریق توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شناسایی و بومی‌سازی گلوگاه‌های فرآیندهای تولید، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه محصولاتی که مواد اولیه آن‌ها در کشور قابل‌تولید هستند  را  از دیگر اهداف کلان ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز در این جلسه گفت: مسئله محوری و هدفمند بودن تحقیقات و پروژه‌ها رویکرد اصلی است که دانشگاه صنعتی سهند آن را دنبال می‌کند. 

 اسماعیل فاتحی فر افزود: اساتید دانشگاه صنعتی سهند با علاقه پای‌کار نظام هستند و بسیاری از کلان پروژه‌ها و پروژه‌های استراتژیک توسط اساتید و دانشمندان برتر دانشگاه صنعتی سهند انجام می‌شود. 

وی با اشاره به ارتباط مستمر و پویای دانشگاه صنعتی سهند با صنایع مختلف برای رفع نیازهای علمی وفناورانه آنان خاطرنشان کرد: چهار پژوهشکده و ۳۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی سهند فعالیت می‌کنند و آمادگی لازم را برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارند. 

انتهای پیام 

نظر شما