شناسهٔ خبر: 66896052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد شهدای خدمت و همدردی با ملت مظلوم فلسطین است

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۱۴ خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است گفت: برنامه بزرگداشت امام راحل در این روز فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد شهدای خدمت و همدردی با ملت مظلوم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری، امروز ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در نشستی خبری گفت: سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) امسال با ۲ حادثه جانسوز شهادت چهره دوست‌داشتنی و خدوم ملت ایران، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش و مسئله فلسطین همراه است که این حوادث تبدیل به داغی نه تنها بر دل مسلمانان بلکه بر دل همه آزادی‌خواهان جهان شده است.

وی ادامه داد: بشر امروز با ۲ پدیده متضاد رو به‌روست یک پدیده همدردی، فریاد و طلب صلح و استمداد برای ملت‌های مظلوم و دوم پدیده بی‌تفاوتی و نظاره‌گری دولت‌های بزرگی که هر کدام که بخواهند می‌توانند این مسئله را چند روزه چه از طریق دیپلماسی و قطعنامه و چه از راه اقتصادی حل کنند؛ اما سکوت مرگبار این دولت‌ها نشان دهنده این است که بشر امروز نباید منتظر تصمیم قدرت‌ها باشد و باید خودش تصمیم گیرنده و قیام کننده برای مصالح فردی و اجتماعیشان باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) ضمن اشاره به اینکه سالگرد بزرگداشت امام راحل فرصت مناسبی بردی گرامیداشت یاد شهدای خدمت و همدردی با ملت مظلوم فلسطین است، افزود: ۱۴ خرداد یادآور خاطره بسیار تلخی برای ملت ایران و سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب، پرچمدار دفاع از مظلوم است که همه وجودش برای مردم می‌سوخت و احساس مردم را عمیقا درک می‌کرد، این روز در تاریخ ایران فراموش نشدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری بیان کرد: برنامه ما برای سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) این است که با اجتماع میلیونی در حرم مطهر و سراسر کشور و جهان این روز بزرگ را پاس بداریم، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و شخصیت‌های مهم، یادگاران امام خمینی (ره)، مهمانان خارجی و صد‌ها خبرنگار خارجی در این مراسم حضور دارند.  

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) توضیح داد: شخصیت و آرمان امام خمینی (ره) را در این روز از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که مفسر راستین و شخصیت بی بدیل بعد از امام راحل هستند و راه امام را به خوبی درک و با کلمات عمیق و زیبا بیان کردند، می‌شناسیم، تعبیر ایشان از امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان این بود که امام روح جمهوری اسلامی است و اگر جمهوری اسلامی از این روح تهی باشد، چون نقشی بر دیوار خواهد بود و تعبیر دیگر ایشان این بود که امام سرآمد سرآمدان است و سرآمدان در حافظه تاریخی ابدی هستند و از حافظه تاریخ پاک نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری عنوان کرد: ایمان امام بالاترین سرمایه‌اش بود و اگر بگوییم فکر امام فکر خدا و آرمان امام توحیدی بوده گزاف نگفتیم، یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) صداقت بود، صداقت ویژگی انبیا و مقامش از شهادت بیشتر است، ویژیگی دیگر امام خمینی (ره) تحمل‌پذیری در سختی‌های بزرگ است و انسان‌های بزرگ در حوادث بزرگ شخصیت‌شان آشکار می‌شود.

وی درباره سرفصل برنامه‌های سالگرد ارتحال امام راحل گفت: ما از این فرصت استثنایی و حضور مردم بهره می‌بریم، مردم با اینکه ۳۵ سال از ارتحال امام می‌گذرد، همواره مشتاق شرکت در این مراسم هستند. این مراسم با حضور هزاران نفر در سراسر کشور از طریق استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شورای تبلیغات اسلامی در جای جای کشور برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) ادامه داد: این مراسم با حضور هزار و ۳۰۰ نفر از مهمانان ویژه از سراسر دنیا، صد‌ها خبرنگار و شخصیت‌ مهم حوزه و دانشگاه و نخبگان در ساعت ۸ صبح روز ۱۴ خرداد آغاز می‌شود، برنامه با تلاوت قرآن کریم و عزاداری و سلام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شروع می‌شود و پس از آن مردم دنیا از طریق رسانه‌ها به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا می‌دهند. در این روز علاوه بر تجدید میثاق با رهبر انقلاب و گرامیداشت یاد امام راحل یاد شهدای خدمت را نیز پاس می‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم مسئله کمیته فرهنگی است، این مراسم باید در حقیقت روح اصلی و جریان اصلی فرهنگی باشد و اگر کار فرهنگی درست نداشته باشیم نمیتوانیم جوابگو باشیم، لذا کمیته فرهنگی ما کار‌های زیادی از جمله چاپ نشر کتاب، جزوه و ویژه‌نامه‌ها، تولید محتوای هنری و همچنین کلید‌های وسیعی از سخنان کوتاه و خاص امام خمینی (ره) آماده کرده است.

وی ضمن بیان اینکه ما نباید در تبلیغات زیاده‌روی کنیم افزود: اهم برنامه‌های کمیته فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان است، محتواهای مناسب با موضوع امام خمینی (ره) و کودک و سبک زندگی امام راحل برای بارگذاری در شبکه شاد آماده است. حضور مربیان و اساتید کانون پرورش فکری و تولیدات چند رسانه‌ای را نیز داریم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ۵۳ کشور از سراسر جهان مهمان داریم گفت: امیدواریم روز چهارده خرداد بستری برای حضور مردم و وحدت آن‌ها شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما