شناسهٔ خبر: 66896019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

محمدعلی انصاری:

حمایت جهانی از فلسطین دستاورد مکتب جهانشمول امام خمینی(ره) است

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه روحیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روحیه عاشورایی بود که دست‌پرورده‌های ایشان امروز در فلسطین مبارزه می‌کنند، گفت: مکتب امام راحل امروز به مکتب جهانشمول تبدیل شده و تظاهرات میلیون‌ها نفر به حمایت از مردم غزه در اروپا و آمریکا دلیلی بر این ادعاست. 

صاحب‌خبر -

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) صبح امروز، سه‌شنبه هشتم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت گفت: سالگرد بزرگداشت امام راحل امسال با دو حادثه جانسوز و اسفناک همراه است؛ اول شهادت جانسوز ریاست محترم جمهور است. این چهره دوست‌داشتنی و خدوم ملت ایران پیرو راستین امام راحل و مقام معظم رهبری بود و دومین حادثه که حادثه بزرگ‌تر محسوب می‌شود مربوط به مسئله فلسطین است.
 
وی افزود: داغ حادثه غزه جسم و جان و دل‌های مسلمانان و مردمان سراسر جهان را شدت بخشیده و بر آن سایه انداخته است. امروز ملت‌های جهان شاهد یکی از دردناک‌ترین صحنه‌های جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هستند. 
 
انصاری ابراز کرد: امروز جهان بشری با دو پدیده متضاد روبه‌روست؛ یکی پدیده همدردی با ملت فلسطن و دوم پدیده نظاره‌گری و بی‌تفاوتی برخی دولت‌ها. اگر همه دولت‌ها بخواهند و اراده کنند مسئله فلسطین را سریع حل خواهند کرد ولی متأسفانه با سکوت قدرت‌های جهانی جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دارد و لذا بشر امروز باید خودش به پا خیزد و تصمیم بگیرد و دولت‌ها را به اتخاذ تصمیم جدی وا دارد.
 
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه قطعاً باید این غم بزرگ را به ملت‌های آزاده تسلیت گفت، اظهار کرد: سالروز بزرگداشت امام راحل فرصت مناسبی است تا هم یاد امام بزرگوار و رئیس‌جمهور شهید را گرامی بداریم و هم با غم و اندوه ملت فلسطین همدردی کرده و شعارهای ضد استکباری سر دهیم.
 
انصاری با اشاره به فرارسیدن روز ۱۴ خرداد گفت: در این روز امام شریف و پرچمدار دفاع از عزت ملت و مظلومان جهان رحلت کردند. امام راحل بزرگمرد تاریخ بشریت و تاریخ ایران اسلامی است. 
 
وی بیان کرد: برنامه ما این است که با اجتماعات میلیونی در سراسر کشور و جهان این روز را پاس بداریم و قطعاً در این روز رهبر معظم انقلاب اسلامی و شخصیت‌های رسمی و سیاسی، بیت شریف امام راحل و مهمانان خارجی و خبرنگاران حضور دارند. روز ۱۴ خرداد به عنوان یک روز فراموش‌نشدنی در تاریخ کشور ثبت شده و باید آن را پاس داشت.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان مفسر بزرگ انقلاب اسلامی راه امام راحل را می‌شناسند، تأکید کرد: ایشان فرموده‌اند امام خمینی(ره) روح بزرگ انقلاب اسلامی است و این یک تعبیر بزرگ محسوب می‌شود و اگر امام خمینی(ره) نبودند امروز عزت ایران و پیشرفت کشور محقق نمی‌شد. ایشان در شرایط جنگ کشور را به خوبی مدیریت کردند و مردم احساس می‌کردند که نفسشان با نفس امام(ره) گره خورده است. انقلاب اسلامی قدرت نظامی و دیپلماسی را افزایش داد. پاسداشت امام خمینی(ره) به معنای پاسداشت جاودانی ملت ایران است.
 
وی افزود: امام راحل سرآمد تاریخ معاصر جهان است و سرآمدان را نمی‌توان حذف کرد. نگاه ایشان به آینده و پیش‌بینی‌های اعجازآمیزشان طوری بود که در وصف نمی‌گنجد. اگر بگویم فکر، هدف و آرمان امام خمینی(ره) توحیدی و الهی بوده حرف گزافی نیست. صداقت بزرگ‌ترین ویژگی انبیاست و مقامش از مقام شهادت بالاتر است و در قرآن به صداقت بسیار اشاره شده و امام راحل ویژگی صداقت را داشتند و نه‌تنها اجازه ندادند مردم احساس تنهایی کنند بلکه این احساس را به مردم منتقل کردند که رهبرانشان جلوتر از آنها حرکت می‌کنند. افتخار می‌کنیم که امام ما و رهبرمان صادقانه مشکلات را بازگو کرده‌اند و این دو مرد بزرگ با مردم صادق هستند‌ و اهل دوروریی نیستند. 
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) تحمل‌پذیری بزرگ در سختی‌های بزرگ را دیگر ویژگی امام راحل دانست و گفت: انسان‌های بزرگ در آزمایش‌های بزرگ خودشان را به جامعه عرضه می‌کنند و امام راحل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند که یکی از آنها شهادت حاج آقا مصطفی بود و برخی فکر می‌کردند که با این اتفاق کمر امام شکسته می‌شود ولی عظمت امام خمینی(ره) زمانی آشکار شد که ایشان آن را نه‌تنها مصیبت ندانستند بلکه به عنوان یک لطف بزرگ الهی تعبیر کردند. از این حوادث بسیار هستند ولی هیچ‌یک به نقطه پایان صلابت امام خمینی(ره) تبدیل نشدند.
 
انصاری در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوادث تلخ ادامه داشتند؛ مانند شهادت شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی ولی این اتفاقات تلخ هم به صلابت امام راحل آسیب نزدند و ایشان با قدرت امورات کشور را پیش بردند و مقابل دشمنان و خواسته شوم آنها ایستادند و به جامعه روحیه و امید دادند. به یاد ندارم امام خمینی(ره) از خود ضعف نشان داده باشند. 
 
وی بیان کرد: از روحیه بالای امام راحل، شاگردانی مانند شهید سلیمانی‌ها و شهید زاهدی‌ها بر می‌خیزند و یا دیگر رزمندگانی که در خط مقدم جنگ از خود جان‌گذشتگی نشان دادند. روحیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روحیه عاشورایی بود که دست‌پرورده‌های ایشان در فلسطین دست به مبارزه می‌زنند و یا امروز میلیون‌ها نفر آماده جهاد علیه رژیم صهیونسیتی هستند. مکتب امام راحل امروز به مکتب جهانشمول تبدیل شده و تظاهرات میلیون‌ها نفر به حمایت از مردم غزه در اروپا و آمریکا دلیلی بر این ادعاست. 
 
 دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) به شعار محوری مراسم ۱۴ خرداد اشاره و تأکید کرد: «حمایت از مردم مظلوم غزه و رفع ظلم تا محو اسرائیل غاصب»؛ شعار محوری این مراسم است و مطمئن باشید این اتفاق رخ خواهد داد و طوفان‌الاقصی یکی از وعده‌های صادق الهی است. جمهوری اسلامی ایران بزرگترین کشور حامی فلسطین است و با عملیات وعده صادق قدرت خود را به دنیا نشان دادیم و در این عملیات از قدرت نظامی آمریکا هم اصلا واهمه نداشتیم. 
 
انصاری با اشاره به برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد گفت: این مراسم در سراسر کشور توسط استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین در این روز حضور میلیونی مردم، بیت شریف حضرت امام راحل، بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی و صدها خبرنگار داخلی و خارجی از ساعت ۸ صبح با قرائت قرآن کریم، عزاداری و خیر مقدم یادگار امام راحل آغاز می‌شود و پس از آن هم مقام معظم رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت.
 
وی بیان کرد: جای شهید رئیسی خالی است و به همین جایگاه ایشان را با تقدیم گل پاس خواهیم داشت. معمولاً شب‌های چهاردهم خرداد رؤسای جمهور سخنرانی می‌کردند ولی چون دیگر رئیس جمهور فقید در میان ما نیست، آقای مخبر سخنران شب چهاردهم خرداد خواهد بود که این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
 
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: همچنین همایش بزرگی در روز دوازدهم خرداد در مرکز همایش‌های صداوسیما تحت عنوان «غزه مظلوم و مقاوم» برگزار می‌شود که سخنرانان افتتاحیه آن آقای مخبر و بعضی مسئولان و شخصیت‌ها از وزارت امور خارجه خواهند بود.
 
انصاری تأکید کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در مراسم بزرگداشت امام راحل ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد اینها افرادی هستند که برای اولین بار می‌خواهند در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)  حضور پیدا کنند. همچنین مراسم موتورسواران داوطلبانه و پیاده‌روی تا حرم مطهر امام راحل را خواهیم داشت.
 
انصاری با بیان اینکه طی جلسه‌ای با وزیر امور خارجه شهیدمان مقرر شده بود که سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی برای برگزاری مراسم 14 خرداد فعال شوند، گفت: طبق اطلاعی که بنده دارم در لبنان، عراق، سوریه، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و هند برنامه‌هایی به مناسبت ۱۴ خرداد برگزار خواهد شد.
 
گزارش از سعید امینی
انتهای پیام

نظر شما