شناسهٔ خبر: 66897802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

مخبر سخنران مراسم حرم امام خمینی(ره) در شب ۱۴ خرداد شد

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، بابیان اینکه امام(ره) علاوه بر صداقت تحمل پذیری بالایی در حوادث بزرگ و تلخ و سخت داشتند، یادآور شد که امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب ۷۰ حادثه سخت را پشت سر گذاشتند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدعلی انصاری در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در نشستی خبری، گفت: سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) امسال متاسفانه با دو حادثه جانسوز و اسفناک همراه شده است.

وی ادامه داد: شهادت رئیس جمهور، این چهره عزیز و دوست داشتنی و خادم ملت ایران و پیرو راستین امام و رهبری حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان و حادثه غم انگیزتر مسئله غزه و فلسطین. داغ این حوادث بر روح و جان ملت‌های مسلمان و بر دل‌های مردم و آزادی‌خواهان جهان سایه انداخته است.

انصاری خاطرنشان کرد: ملت‌های جهان شاهد یکی از فجیع‌ترین و دردناک‌ترین صحنه‌های کشتار بی‌رحمانه و اسارت و مصیبت و درد و رنج و گرسنگی و تشنگی ملت مظلوم فلسطین هستند. اگر انسانی خارج از کره زمین به زمین پا بگذارد و به مجامع بین‌المللی مراجعه کند، در نگاه اول فکر می‌کند در دنیای معاصر ما هیچ ظلم و تجاوزی وجود ندارد.اما با مراجعه به واقعیت‌های اجتماعی شاهد دو پدیده متضاد اجتماعی خواهد بود؛ پدیده استمداد و درخواست کمک ملت‌های مظلوم و پدیده بی تفاوتی و نظاره‌گری قدرت‌های بزرگ.

وی افزود: سکوت مرگبار و معنادار قدرت‌ها به بشریت این پیام را می‌دهد که بشر نباید منتظر تصمیمات قدرت‌ها برای رهایی آنها باشد. بشریت باید خودش تصمیم گیرنده و اراده کننده و قیام کننده برای مصالح فردی و اجتماعی خودش باشد. فلسطین مظلوم در آتش ظلم و ستم صهیونیست‌های جنایتکارِ خوناشام دست و پا می‌زند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ادامه داد: مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی محلی است برای همدردی با ملت فلسطین و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید.

قبل از انقلاب امام ۷۰ بلا را پشت سر گذاشت

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش، گفت: مقام معظم رهبری با تمام وجود ظرفیت‌ها و اندیشه امام را می‌شناسند و نظراتشان را همه ساله در مراسم ۱۴ خرداد بیان فرمودند. یکی از مهمترین سخنان مقام معظم رهبری درباره امام خمینی این است که «امام روح انقلاب و روح جمهوری اسلامی» هستند. امام در جامعه ما حیات و روحی دمید که جنگ را کنترل کرد و نظام مقدس اسلامی را در سختی‌ها به راحتی پیش برد و مشکلات معیشتی مردم را به راحتی برطرف کرد.

وی ادامه داد: بعد از امام نیز روح امام در کالبد جمهوری اسلامی چنان دمیده شده است که همه اقتدار ایران در همه صحنه‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی برگرفته از روح امام است. پاسداشت امام یعنی پاسداشت زندگی، حیات و جاودانگی ملت.

انصاری خاطرنشان کرد: هیچ چیز نمی‌تواند سرآمدان ایران را از حافظه تاریخ پاک کند. علت ماندگاری امام خمینی در راس همه سرآمدان روزگار چیست؟ هدف، آرمان، فکر، نام و صداقت امام خدایی بود و همین راز ماندگاری نام و یاد ایشان است. صداقت یعنی باورهایی که انسان‌ها در رفتار، عمل و گفتار خود اظهار می‌کنند و هیچ ریایی در کارشان نباشد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، گفت: امام و رهبری بدون تعارف و تکلف سختی‌های مردم و جامعه را می‌شناسند و بازگو می‌کنند. امام علاوه بر صداقت تحمل پذیری بالایی در حوادث بزرگ و تلخ و سخت داشتند. امام قبل از پیروزی انقلاب ۷۰ حادثه سخت را پشت سر گذاشتند که یکی از این حوادث شهادت حاج آقا مصطفی بود، اما عظمت روح امام باعث شد که ایشان مرگ حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی بدانند و حوادث تلخ دوران نهضت را یکی پس از دیگری تحمل کردند.

اگر رهبری حکم دهند مرزهای جغرافیایی در نوردیده می‌شود

وی ادامه داد: ما هیچگاه در کنار امام احساس نکردیم که ایشان دچار ضعف یا تردید شده باشند. حتی در کوران بمباران شهرها در دوران دفاع مقدس نسبت به برگزاری روز قدس بسیار دقیق بودند. از این روحیه همت‌ها، خرازی‌ها و سلیمانی‌ها برخواستند. انصاری تاکید کرد: مطمئنم اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم دهند که طرفداران نظام جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین به مقابله با استکبار جهانی برخیزند، مرزهای جغرافی درنوردیده خواهد شد و پایان ماه عسل جهانخواران فرا خواهد رسید.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، گفت: قدرت‌های بزرگ در برابر عظمت آزادی خواهی‌های ملت ایران و جبهه مقاومت باید سر تسلیم فرود آورند.

وی افزود: در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام شعار «محو اسرائیل» را با قوت تعیین کردیم. طوفان الاقصی یکی از وعده‌های صادق الهی برای نابود کردن مستکبران دنیاست. ضربه‌ای که جمهوری اسلامی به قدرت پوشالی صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و هم پیمانانش وارد کرد، در طول تاریخ معاصر هیچکس نتوانسته بود به آنها وارد کند.

انصاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز ۱۴ خرداد میثاق مردم با امام و بیعت با ولایت است. مراسم بزرگداشت امام در سراسر کشور برگزار می‌شود. شهروندان تهرانی این افتخار را دارند که برنامه بزرگداشت را در جوار امام و شهدا برگزار کنند. وی سخنرانی مراسم ۱۴ خرداد را مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: امیدوارم این روز بستری برای حضور گسترده مردم و وحدت جامعه شود. هیچ چیز به اندازه تفرقه و دو دستگی و تخریب یکدیگر موجب آزرده شدن امام نمی‌شود.

انصاری اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی و بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در ساعت ۸ صبح روز ۱۴ خرداد در حرم امام حضور خواهند داشت. یادگار گرانقدر به میهمانان حرم خوش آمد خواهند گفت و بعد از آن همه ملت به سخنان مقام معظم رهبری گوش خواهند کرد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، گفت: غم بزرگ ما امسال خالی بودن جای رئیس جمهور در این مراسم است. جای ایشان را با گل و ادای احترام به مقام رییس جمهور پاس خواهیم داشت.

«مخبر» سخنران مراسم ۱۳ خرداد است

انصاری سخنران مراسم 13 خرداد در حرم امام را سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد و افزود:  دکتر مخبر در شب ۱۴ خرداد بعداز نماز مغرب و عشاء سخنران مراسم حرم است.

وی ادامه داد: تا این لحظه حدود ۷۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم بزرگداشت امام ثبت نام کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آنها برای اولین بار در این مراسم شرکت خواهند کرد. دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، در پایان به تفصیل به تشریح جزئیات برگزاری مراسم‌های داخلی و خارج از کشورِ ستاد بزرگداشت امام پرداخت.

منبع: ایسنا

نظر شما