شناسهٔ خبر: 66895589 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتاب یک میلیون صفحه‌ای منتشر می‌شود

«من نویسنده بلندترین کتاب جهان هستم»، عنوان کتابی است که قرار است در یک میلیون صفحه نوشته و منتشر شود.

صاحب‌خبر -

کتاب یک میلیون صفحه ای منتشر می شود/***

 

برزو سریزدی  نویسنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان  اینکه موضوع کتاب صلح جهانی است افزود:هر فرد در هر گوشه از جهان و هرگروه سنی می تواند با نوشتن یک صفحه درباره صلح جزء نویسندگان این اثر باشد.

وی تاکید کرد: این کتاب به  ۱۹۴،زبان دنیا قرار است نوشته شود که نماینده فارسی زبان این اثر نویسندگان کشورمان است.

سریزدی گفت:ایده نوشتن بلندترین کتاب جهان درباره صلح از آنجایی به ذهنم خطور کرد که در طول تاریخ کشور ایران همواره مورد هجوم قرار گرفته و لطمات زیادی از این بابت دیده‌ایم از حمله مغول‌ها و حتی قبل از آن گرفته تا جنگ اخیر با بعثیون عراق ما همیشه مدافع بودیم و نه شروع کننده جنگ پس ایرانیان همواره ملت صلح طلبی بوده و هستند اما متاسفانه در سال‌های اخیر پروپاگاندای غرب عکس این را جلوه داده است .

این نویسنده ادامه داد:همچنین منافع غرب در این است که همواره در تمام نقاط کره زمین جنگ‌هایی را به شکل‌های مختلف راه بیندازد دیروز در ایران امروز در غزه و فردا در جاهای دیگر پس هر کس می‌تواند باید به هر نحوی مردم دنیا را آگاه سازد

سریزدی گفت:علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس آبفو نقطه آی آر (abfoe.ir ) ارسال کنند.

وی با بابیان اینکه شاید نوشتن این کتاب کمک کوچکی به برقراری صلح وآگاه سازی مردم داشته باشد خاطرنشان کرد:کتابی با بیش از یک میلیون نفر نویسنده و یک میلیون صفحه از سراسر جهان در باره موضوع صلح و ثبت آن در گینس  و خبر آن میتواند کمک کوچکی به برقراری صلح و آگاهی مردم جهان کند .

سریزدی گفت: سال ۲۰۲۳ ایده نوشتن این کتاب را ثبت کردم از آنجایی که متاسفانه رسانه‌های غربی چهره ناموجهی از ایران در جهان ارائه داده‌اند و ممکن است هر حرکت فرهنگی که از ایران سرچشمه می‌گیرد را مورد هجوم قرار دهند با موسسه ایفاگ آلمان که مدیرش آقای دکتر ایرج اسماعیل پور قوچانی است صحبت کرده و به توافق رسیدیم که بخش بین المللی این حرکت عظیم در آلمان و تحت نام این موسسه انجام شود تا آسیب کمتری ببینیم بعد از آماده شدن پروپوزال کار و طی کردن روند قانونی کارها در ایران، اطلاع رسانی را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز کردیم و امیدواریم تا چند ماه آینده عده زیادی به ما بپیوندند.

وی افزود: آغاز این کار در ایران است چرا که هم دستمان بازتر است و هم خیلی از مردم مصائب جنگ را با تک تک سلول‌هایشان درک کرده‌اند پس احتمال یک شروع سریع‌تر و بهتر در کشورمان بیشتر است. بعد از چند ماه اطلاع رسانی توسط توسط موسسه ایفاگ آلمان در بقیه ی کشورها شروع می‌شود و این کار در سطح جهان به اطلاع عموم خواهد رسید.

سریزدی ادامه داد: برای نوشتن در این کتاب لازم نیست افراد نویسنده حرفه‌ای باشند سن و سال برای این کار مهم نیست و افراد بالاتر از سه سال که قدرت تفکر دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند پس میزان سواد افراد هم مهم نیست هر کس حداکثر یک صفحه در این کتاب خواهد نوشت که زمان شروع نوشتن متعاقباً در سایت ما به آدرس www.abfoe.ir و در صفحه مجازی ما به آدرس abfoe.official اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: هر کس در هر کجای دنیا می‌تواند به زبان خودش در این کتاب بنویسد و در آخر کتاب بر طبق زبان فصل‌بندی خواهد شد مثلاً فصل فارسی فصل عربی فصل انگلیسی و غیره اگرچه هدف ما این است که یک میلیون نفر نویسنده از سراسر دنیا در این طرح شرکت کنند اما شخصاً امیدوارم که حداقل یک میلیون نفر را از ایران جذب کنیم و بخش فارسی این کتاب بلندترین فصل کتاب باشد.

این نویسنده تاکید کرد: ما هیچگونه وابستگی سیاسی اقتصادی و غیره به هیچ دولتی و در هیچ جای دنیا نداریم و فقط وابسته به اعضای خودمان هستیم.

برزو سریزدی تاکنون حدود۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه های مختلف به ویژه ادبیات کودک و نوجوان را تالیف و ترجمه کرده است. همچنین جایزه اول داستان نویسی یونسکو(آسیا و اقیانوسیه) در سال  ۲۰۱۳ در زمینه توسعه برنامه های آموزشی را دریافت کرده است.

نظر شما