شناسهٔ خبر: 66861818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقدامات شهید جمهور برای اهالی کتاب و نشر

رییس جمهور شهید گسترش فرهنگ کتابخوانی و آگاهی نسبت به احوال پیشینیان را نشانه بصیرت جامعه می‌دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، اهمیت به موضوع ترویج کتابخوانی و دسترسی آسان به کتاب‌ها دغدغه خادم مردم بود، آنچنان که برای تحقق آن پیگیر راه اندازی کتابخانه‌های عمومی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف کشور شد. اعتبارات ویژه‌ای با حمایت شهید جمهور برای ساخت کتابخانه‌های سیار، الکترونیک و دیجیتال سازی یا رقمی منابع کتابخانه‌ای صورت گرفت.

رییس جمهور شهید ایران کتاب را یکی از شاخص‌های اصلی نشاط و امید در جامعه می‌دانست. او در دولت سیزدهم بر آن شد تا با اجرای برخی راهکارها، به بازار کاغذ هم سامان دهد. اختصاص ارز برای تامین کاغذ و امضای تفاهمنامه‌های همکاری با شرکت‌های داخلی از جمله طرح‌هایی بود که دولت آقای رئیسی برای بهبود کمبود کاغذ در صنایع اتخاذ کرد.

راه اندازی مجدد کارخانه چوب و کاغذ مازندران موجب شد تا کاغذ کتاب‌های درسی از این راه تامین شود و بعد هم نوبت به راه اندازی کارخانه زاگرس شیراز شد. این اقدامات سبب شد تا نیاز به کاغذ داخلی در بسیاری از حوزه‌ها مرتفع شود.
حمایت از نویسندگان و شاعران در صندوق اعتباری هنر و افزایش تبادلات فرهنگی برای معرفی و ترجمه آثار ایرانی در دنیا دیگر برنامه‌های فرهنگی رییس جمهور شهید بود.

برگزاری همزمان نمایشگاه‌های حضوری و مجازی کتاب برای رونق کتاب فروشی‌ها برنامه دیگری بود که در اولویت قرار گرفت. خادم الرضا در بازدید از نمایشگاه کتاب آن را یک رویداد فرهنگی بزرگ، زمینه‌ای برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر بین نویسندگان، ناشران و کتابخوانان و بستری برای تبادل افکار عنوان کرد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد؛

<div id="video-display-embed-code_11154989"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244182/11154989?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما