شناسهٔ خبر: 66894871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اصلاح‌طلبان تا دقیقه نود زمان می‌خرند؟

اعتماد نوشت: داده‌های مستند حاکی از آن است که جبهه اصلاحات فعلا از ارائه نامزد اختصاصی خودداری کند تا چهره‌های اثرگذار این طیف فرصت ثبت نام در انتخابات را از دست ندهند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان که سابقه‌ای طولانی در یکی به نعل و یکی میخ در انتخابات دارند از نگاه یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در حال حاضر تعلل را دستور کار قرار داده‌اند تا از این طریق کاری از پیش ببرند‌.

روزنامه اعتماد نوشته: آخرین اخبار مرتبط با جریان اصلاحات حاکی از آن است که برای این دوره از انتخابات سنبه طرفداران کنشگری فعال در انتخابات پرزورتر از مخالفان مشارکت در انتخابات است. این رویکرد را از نحوه برخورد جبهه اصلاحات با نامزدهای احتمالی انتخابات به عینه می‌توان دید.

داده‌های مستند حاکی از آن است که جبهه اصلاحات فعلا از ارائه نامزد اختصاصی خودداری کند تا چهره‌های اثرگذار این طیف فرصت ثبت نام در انتخابات را از دست ندهند. این رویکرد دقیقا در نقطه مخالف مسیری است که این جریان در انتخابات سال ۱۴۰۰ با اعلام زودهنگام کاندیداتوری مصطفی تاجزاده پیمود. در واقع لکوموتیوران‌های جریان اصلاحات تاکتیک‌های جدیدی را با توجه به شرایط کشور اتخاذ کرده و قصد دارند آن را امتحان کنند. 

بنابراین روند معرفی نامزد‌های این جبهه احتمالا تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها به تعویق می‌افتد. ویژگی مثبت این رویکرد آن است که از یک طرف ابتکار عمل بیشتری را در اختیار این جریان قرار می‌دهد و از سوی دیگر فرصتی را هم در اختیار نامزدهای منتسب به اصلاحات قرار می‌دهد که ظرفیت‌های ارتباطی و اعتباری خود را برای انتخابات وارد میدان کنند و در نهات به نفع نامزد نهایی به کار بگیرند.

 

نظر شما