شناسهٔ خبر: 67330271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

زاکانی:

به مردم یارانه طلا می‌دهیم + جزئیات | امکانات کم نداریم، توزیع امکانات ناعادلانه است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا ۶ گرم یارانه طلا - یعنی معادل اعتباری آن - را دریافت خواهند کرد که از آسیب تورم در امان است و ارزشش کم نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا زاکانی در اجتماع جامعه ورزش و جوانان، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی مکتبی و مردم پایه است. مردم باید در تمام ساحات، سالار و آقا باشند. بزرگترین فرصت نیروی انسانی و مردمی هستند که نیاز به توجه دارند.

وی گفت: ما در کشور امکانات کم نداریم، توزیع امکانات ناعادلانه است و این سبب شده عده ای از نداشتن نتوانند سر بر بالین بگذارند و به دلیل بی سرپناه بودن آرامش نداشته باشند اما ما با شناختی که از منابع داشتیم اول رفع نیاز و پس از آن پیشرفت و آبادانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه رفع نیاز مردم، اولویت را سبد رفاه قرار دادیم. توزیع عادلانه یارانه طلا برای همه در همین زمینه است. همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا ۶ گرم یارانه طلا یعنی معادل اعتباری آن را دریافت خواهند کرد که از آسیب تورم در امان است و ارزشش کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی هم نشاط و سلامتی و توانمندی را تامین می‌کند و هم به انسجام اجتماعی منجر می‌شود، اظهار کرد: اهتمام شهرداری بر ورزش همگانی است و در این راستا سال ۱۴۰۱ در ۱۶ رشته ورزشی ۶۰۰ هزار نفر از مردم تهران را وارد رقابت کردیم که استعداد آنها شناخته شود. توسعه خدمات و ایجاد ظرفیت های ورزشی را نیز به نحوی دنبال کردیم که امکان ورزش کردن برای دختران و زنان فراهم باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این راستا ۷۰ مجموعه بزرگ ‌که از رده خارج شده بود بازسازی کردیم، ۳۶ مجموعه منطقه ای و ۱۰۶ مجموعه محله ای را نیز بازسازی کردیم. تا پیش از ما به زیرساخت‌ها توجه نشده بود.

وی همچنین بر توجه به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی تاکید و اظهار کرد: با فدراسیون‌های حرفه‌ای هم همکاری داشتیم. ۵ باشگاه به فدراسیون کشتی دادیم. همچنین چندبرابر کردن پایه اعتبارات شهرداری در حوزه ورزش نیز از دیگر اقدامات ما هستند.

زاکانی یادآور شد: از سال گذشته تفاهمات جدی در حوزه ورزش قهرمانی در تهران انجام شده که این روند باید به کل کشور تسری پیدا کند و تک تک شهرها هویت ورزشی داشته باشند.

نظر شما