شناسهٔ خبر: 66911083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

«فردا» گزارش می‌دهد:

ترافیک دولتی‌ها برای حضور در انتخابات

در میان افرادی که احتمالا نامزد ریاست‌جمهوری خواهند شد، نام‌های زیادی از افرادی مشاهده می‌کنیم که در دولت سیزدهم مسئولیت داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در پیش است و هرچه جلوتر می‌رویم نام‌های بیشتری را برای نامزدی در این رخداد مهم سیاسی می‌شنویم؛ از اصولگرایان گرفته تا اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها یا همان مستقلین. هرچه هست در این دوره انتخابات احتمالا با تعداد بالای نامزدها مواجه خواهیم بود؛ هرچند نمی‌شود پیش‌بینی کرد که در ادامه مسیر این نامزدها به نفع هم کنار می‌روند، ائتلاف می‌کنند یا تا آخر به رقابت می‌پردازند.

نکته جالب در این بین حضور قابل توجه نیروهای دولت سیزدهم در انتخابات است. یکی از آنها محمد مخبر، معاون اول دولت است که حالا و تا تشکیل دولت جدید به عنوان سرپرست دولت ایفای نقش می‌کند. او که اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و پیش از دولت سیزهم رئیس ستاد فرمان اجرایی امام(ره) بوده است.

چهره دیگر محمد ضرغامی است؛ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 هم نامزد اما ردصلاحیت شد. او هم حالا می‌خواهد نامزد انتخابات شود.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد هم گویا قصد دارد نامزد انتخابات شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه دولت هم که بیش از همه این افراد خود را برای نامزدی در انتخابات آماده کرده است. او جزو اولین نفراتی بود که پس از شهادت آیت‌الله رئیسی نامش به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی مطرح شد و حالا اخباری مبنی بر تأیید این پیش‌بینی وجود دارد و گروه شریان که یکی از حامیان تشکیلش خود بذرپاش بود اعلام کرده از او حمایت می‌کند.

جالب است که حتی در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر حضور جمیله علم‌الهدی، همسر سید ابراهیم رئیسی در انتخابات مطرح شد که البته این ادعا مورد تأیید قرار نگرفت. اما به هر روی حضور پر تعداد دولتی‌ها در انتخابات این دوره یک پرسش مهم را ایجاد کرده است؛ اینکه آیا صرف داشتن مسئولیتی در دولت باعث می‌شود که افراد احساس نیاز برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری کنند؟

برچسب‌ها:

نظر شما