شناسهٔ خبر: 66894750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناحیه ۷ مشهد مقدس بزرگترین ناحیه تحصیلی کشور

هم اکنون بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در همه مقاطع تحصیلی در ناحیه ۷ مشهد مقدس به عنوان بزرگترین ناحیه تحصیلی کشور تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

 

ناحیه ۷ مشهد مقدس بزرگترین ناحیه تحصیلی کشور

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،  رئیس ناحیه ۷ آموزش وپرورش مشهد در نشست خبری گفت: سال گذشته، یکی از مدارس ناحیه هفت بالاترین میانگین معدل پایه دوازدهم را در کشور کسب کرد و در کنکور تنها دانش آموز رتبه تک رقمی استان  باکسب رتبه  پنج و کسب بیست رتبه کشوری توسط این اداره رقم خورده است.

مرتضی نظرنژاد بااشاره به اینکه امسال نیز اتفاق بسیار خوبی در مدارس کشور به همت دولت سیزدهم رخ داد، افزود: هم اکنون پایه های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت هماهنگ در کشور درحال انجام است و از اقدامات مهم دولت در حوزه تحصیلی، برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ بود.

وی اجرای رویداد نوگلان حسینی برای ۲۵۰ نفر از نوآموزان کودکستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت:کسب رتبه اول اشتراک مجلات رشد با اشتراک ۴۳ هزار نفر با این هدف که بتوانیم دانش‌آموزان را از مقطع ابتدایی با کتابخوانی آشنا کنیم، از فعالیت‌های دیگر ناحیه هفت آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

رئیس ناحیه هفت آموزش وپرورش مشهد با اشاره به کمبود فضای آموزشی افزود: در این ناحیه ساختمان های زیادی در سال‌های اخیر ساخته شد اما متاسفانه فضای آموزشی پیش بینی نشده و  ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف استان هستیم البته امسال پیش بینی  ساخت دو هزار و   ۵۰۰ کلاس درس را در طرح مولدسازی داریم.

نظر نژاد گفت: جشنواره رشد با شرکت ۴۰ هزار دانش آموز برای اولین بار در ناحیه هفت و دست نوشته‌های طلایی با همکاری ۳۰۰ معلم پایه اول ابتدایی و ثبت نام ۱۰ هزار دانش آموزان برگزار شد؛ همچنین  ناحیه هفت در تربیت بدنی  رتبه اول را در بین نواحی کسب کرده و کسب رتبه اول استانی در طرح میدان پارسال را به دست آوردیم که بیشترین بازخورد را در بحث انتخابات داشت.

او افزود: ناحیه هفت با  ۱۱۰هزار دانش آموز یکی از بزرگترین نواحی در خراسان رضوی است و جزء پانزده ناحیه بزرگ کشور محسوب می‌شود.

رئیس ناحیه هفت آموزش وپرورش مشهد گفت:کسب دو مدال برنز در زمینه ادبی و شیمی ، کسب رتبه اول کشور در دریافت تهیه اثر در مسابقات نجوم، قبولی ۲۶۰ دانش آموز در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی از دیگر موفقیت‌های ناحیه هفت آموزش و پرورش است.

 

 

نظر شما