شناسهٔ خبر: 67250245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجتمع اردویی اردوبهشت در یزد راه‌اندازی می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد از راه‌اندازی مجتمع اردویی، فرهنگی و تفریحی «اردوبهشت» ویژه جوانان و نوجوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتمع اردویی اردوبهشت در یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حسین میرشریف با اشاره به راه‌اندازی مجتمع اردویی، فرهنگی و تفریحی «اردوبهشت» در شهر یزد گفت: طبق برآورد اولیه، فاز نخست این مرکز تا پایان پاییز امسال و فاز دوم آن تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و جوانان و نوجوانان یزدی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: مجموعه اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در تمامی مراکز خود شروع به آغاز حرکتی نو کرده و با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ در خصوص تقویت ساختار و زیرساخت‌های آموزش عمومی کشور (ارتقای وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش‌وپرورش رسمی کشور در راستای تحقق عدالت اجتماعی در زمینه آموزش) بر آن شد تا از ظرفیت خود برای تأسیس مجتمعی در راستای دسترسی تمامی نوجوانان و جوانان به مراکز علمی - آموزشی و همچنین اردویی - تفریحی استفاده کرده و این مهم را به سرانجام برساند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد ادامه داد: تاکنون در شهر‌های کرمان، سمنان و رودسر مراکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده؛ اما آنچه در شهر یزد به دنبال آن هستیم می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین، جامع‌ترین و به‌روزترین مراکز در خدمت نوجوان و جوانان کشور باشد.

میرشریف به اهداف راه‌اندازی مجتمع اردویی، فرهنگی و تفریحی «اردوبهشت» در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی از سراسر کشور در شهر یزد، رفع کمبود فضای اردوگاهی در داخل شهر و همچنین ایجاد فضای امن اردویی و تفریحی به‌ویژه برای دختران، از جمله اهداف راه‌اندازی این مجموعه در شهر یزد به شمار می‌رود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد با تأکید بر اینکه مجتمع اردوبهشت، مرکزی جذاب برای جوانان و نوجوانان یزدی خواهد بود، افزود: در طراحی اولیه، بخش‌های جذابی مثل اتاق فرار، بازی‌های فکری، هیجانی، شافل برد و کافه نوجوان با وسعت حدود ۵ هزار متر در مرکز شهر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این مجموعه با همراهی استانداری، آموزش‌وپرورش، شهرداری و نوسازی و نهاد‌های دغدغه‌مند در حوزه تربیتی نوجوانان و جوانان ایجاد خواهد شد.

نظر شما