شناسهٔ خبر: 66893316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

الهام متین در سوگواره شهید جمهور عنوان کرد؛

آیت الله رئیسی الگویی برای درک خدمت صادقانه و بی منت به مردم است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عصر دوشنبه الهام متین در سوگواره فرهنگی  وهنری شهید جمهور، گفت: خدمت صادقانه  و بی منت به مردم؛ عطیه الهی، شکر نعمت انقلاب و یکی از عوامل تحقق وحدت و جلوگیری از تفرقه است که جلوه ی پر نور و جلا و شوکت آن را در شهید جمهور دولت مردم سیزدهم  آیت الله رئیسی شاهد بودیم.

وی افزود: شهید جمهوری که در خدمت صادقانه به مردم پیشگام بود و به عمل ثابت کرد که بزرگ ترین عمل صالح، خدمت صادقانه به مردم برای رضایت خداوند است و اگر همه ما این مسیر را سرمشق خود قرار دهیم و پیش برویم، عاقبت بخیر خواهیم شد.

متین ادامه داد: رئیس‌جمهوری که باور داشت هیچ مفهومی در مفاهیم دینی ما بعد از توحید به گستردگی مفهوم عدالت نیست و عدالت در تمام شئون از جمله حوزه فرهنگ باید تبلور پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: مردی که معتقد بود ما برای اجرای عدالت به شاخص نیاز داریم و شاخص عدالت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) است و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که امام رضا (ع) می‌پسندد.

وی افزود: خادم ملتی که در آخرین روزهای حیاتش به نمایشگاه بزرگ کتاب سی و پنجم آمد و ضمن اشاره و تأکید به سند ملی ترویج مطالعه مفید و حمایت از کاغذ ایرانی و رسیدن به خودکفایی و باور جوانان متعهد فرهنگ مدار و فعالان حوزه چاپ و عنصر، عنوان داشت: دولت برای برقراری عدالت فرهنگی در تلاش است و از هیچ کوششی فروگذار نیست.

متین ادامه داد: اما افسوس و درد که زود آسمانی شد و رفت اما جملگی باور داریم که او خادم الرضا، مردِ مردم، مرد شهادت و مصداق آیه‌ ی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ بود و افتخار می کنم در دولتی خادم حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شدم که رئیس جمهورش به فیض شهادت نائل آمد و شهید جمهور شد.

وی افزود: اینجانب ضمن قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر که با قلم و هنر خود، در این چند روز از شهید جمهور و یارانش یاد کردند؛ قدردان حضور میلیونی مردم از گوشه و کنار این مرز پرگهردر آیین وداع و تشییع شهدای خدمت هستم که بار دیگر به جهانیان نشان دادند که آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی در روح و جانشان همچنان جاری و ساری است و هیچ فقدان و بحرانی نمی‌تواند کوچک ترین خللی به ایران اسلامی وارد کند .

متین در خاتمه گفت: ضمن قرائت فاتحه به روان پاک آن مردم مداران، امیدارم در ادامه مسیر خدمت به مردم  رفتار و منش آن شهید  و یارانش را الگو خود قرار دهیم.

گفتنی است،در ماتم سیدالشهدای خدمت و همراهان شهیدش و باهدف ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان به شهدای خدمت، سوگواره فرهنگی هنری با عنوان «شهید جمهور» در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

 

 

نظر شما