شناسهٔ خبر: 66891384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسالت برگزاری کنگره‌ها، جریان‌سازی حرکت شهدا با محوریت هنر

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: مهم‌ترین رسالت برگزاری کنگره‌ها، جریان‌سازی حرکت شهدا با محوریت هنر است.

صاحب‌خبر -
مهم‌ترین رسالت برگزاری کنگره‌ها، جریان‌سازی حرکت شهدا با محوریت هنر است.
 
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سردار عبدالرضا آزادی در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره دو هزار و۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی شهید حاج عبدالحسین برونسی منطقه تربت‌حیدریه گفت: مهم‌ترین رسالت برگزاری کنگره‌ها، جریان‌سازی حرکت شهدا با زبان هنر است که باید جریان فکری و عملی و میراث ارزشمند گذشته به جوان امروز منتقل شود.
 
این مقام مسئول افزود: برگزاری کنگره شهدا یک فعالیت عمیق، هنرمندانه و ماندگار برای شهداست که کسی در برگزاری این کنگره‌ها منتظر پول نیست و همه تکلیف محور ورود پیدا می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: انتظار این است که برای شهدا بهترین اثر خلق شود، در عین حال برای انتقال پیام شهدا از زبان هنر استفاده شود که انواع آن اعم از فیلم و سریال و کتاب و حتی نقاشی است و باید این پیام شناخته شود.
 
او خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی که در کنگره شهدا به چاپ می‌رسد باید حاوی محتوای مخاطب پسند و دارای قصه باشند که مخاطبین با رغبت این کتاب را بخوانند.
 
جمع آوری تاریخ انقلاب اسلامی در تربت‌حیدریه؛ مرهون کنگره شهدا 
 
فرماندار تربت‌حیدریه و رئیس کنگره هم در این نشست گفت: در کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه، همه تکلیف محور ورود کردند و کمیته‌های ۱۱ گانه فعال و پیشرفت‌های خوبی هم حاصل شده است.
 
علی اکبر کی‌پور افزود: ظرفیت‌های شهرستان شناسایی شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کنگره در ۲۲ شهریور برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: فعالیت‌های متعددی اعم از جمع‌آوری اسناد رزمندگان و ساخت کلیپ‌های متعدد، چاپ کتاب و همچنین سایر فعالیت‌های سمعی و بصری انجام شده و در عین حال تاریخ انقلاب اسلامی در این خطه در حال جمع‌آوری است که این اقدام مرهون برگزاری کنگره ملی شهداست.
 
کی‌پور گفت: تندیس شهدای نهم دی تربت‌حیدریه در مسیری که شهدا به شهادت رسیدند، در دست ساخت است تا نصب شوند، ضمن آنکه در ورودی شهر تمثال شهدا نیز نصب شده‌است.
 
وی بیان داشت: واقعه تاریخی نهم دی تربت‌حیدریه هم ۱۰ روز قبل از برگزاری کنگره شهدا به صورت نمایش آئینی به روی صحنه خواهد رفت.
 
کی‌پور اظهار کرد: در روز برگزاری کنگره نمایشگاهی با محوریت تبیین مباحث روز دایر خواهد شد که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
تکمیل المان شهدای تربت‌حیدریه، نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار 
 
مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه هم اظهار داشت: ساخت المان‌های شهدا به ۸۲ درصد رسیده که بخشی از آنها توسط خیرین هزینه شده است و امیدواریم تا قبل از برگزاری کنگره به پایان برسد.
 
مهدی باقرزاده گفت: برای تکمیل یادمان‌های شهدا، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مهم‌ترین آنها در شهر رباط سنگ و محوطه دانشگاه دولتی تربت حیدریه است.
 
وی تصریح کرد: همچنین ۶۰ درصد اماکن و معابر شهر تربت‌حیدریه بنام شهدا و دفاع مقدس نامگذاری شده و ساخت موزه دفاع مقدس در تربت‌حیدریه نیز در حال برنامه‌ریزی است.
 
تدوین ۴۷۰ اثر خاطره‌نگاری شهدا 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت‌حیدریه هم در این نشست گفت: جمع آوری اسناد و مدارک شهدا انجام شده، البته برخی خانواده‌ها برای سکونت به تهران، مشهد و اصفهان عزیمت کرده اند که تعداد آنها بیش از ۱۰۰ خانواده است و قرار شد اسناد و مدارک را به ما برساند.
 
مجتبی پریشان افزود: طرح خاطره نگاری ۴۷۰ اثر از پدر و مادر شهدا، خواهر و برادر و همسر و همرزمان شهدا تدوین شده است که برخی از این آثار در صدا و سیمای استان خراسان رضوی نیز پخش می‌شود.
 
وی ادامه داد: با گروه بندی انجام شده هر روز با محوریت سپاه و بسیج و روسای ادارات، از هشت خانواده شهید بازدید داریم.
 
دومین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی شهید حاج عبدالحسین برونسی منطقه تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۳ با حضور سردار عبدالرضا آزادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و روسای کمیته‌های ۱۱ گانه کنگره شهدا در سالن اجتماعات فرمانداری آغاز به کار کرد.
 
طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، دو هزار و ۱۶۲ شهید متعلق به منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است.

نظر شما