شناسهٔ خبر: 60486685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور فرمانده سپاه پاسداران

سبزوار ،فردا میزبان کنگره ۲ هزار شهید دیار سربداران

کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور فرمانده سپاه پاسداران، پنجشنبه ۱۱ خرداد در سبزوار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران سبزوار گفت: به‌منظور دریافت پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم شریف سبزوار و کنگره شهدا، کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران فردا در سالن اختصاصی هندبال شهید الداغی سبزوار برگزار می‌شود.
سرهنگ پاسدار موحدنیا افزود: مقدمات اجرایی این همایش از سال‌های گذشته انجام شده است و این رویداد فرهنگی با رونمایی از پیام رهبری خطاب به کنگره شهدا و با حضور سردار سلامی، مسئولان استانی، خانواده شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ۱۵ کمیته برای اجرای همایش فعال هستند و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات، فضاسازی محیطی و نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به‌منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.
به گفته این مسئول، علاوه بر این، تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای دیار سربداران اجرا شده است.
پرونده ۹۵۳ شهید، سه هزار و ۱۵۶ جانباز و ۲۶۵ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی جانفشانی، فداکاری و مقاومت کرده و به انقلاب اسلامی عزت بخشیده اند.

نظر شما